Animované GIFy nyní oficiálně i na Facebooku

12. 6. 2015 | Ing. Waiss Fakiri, Murad Vagabov

Když se obrázek hýbe, je prostě zajímavější a proto lidé GIFy milují. Doposud nebylo na Facebooku možné využít těchto obrázků. Od pátku 29. 5. 2015 je tomu jinak a Facebook oficiálně začal podporovat animované GIFy. Je to radostná zpráva pro všechny, tak pojďme a oslavme tuto novinu právě GIFem.

Jak to vlastně funguje? Jednoduše vložte odkazující URL jakéhokoliv GIFu do statusu a můžete publikovat. Bohužel zatím nefunguje přímé nahrání GIFu z disku a ani správce firemních profilů nepotěšíme. Ti totiž mohou tuto novinku využít pouze u osobních účtů a skupinách. Kdy půjdou publikovat GIFy na firemních profilech se stále zatím neví, ale doufejme, že to bude brzy!

Výhody používání GIFů v marketingu:

  • GIFy jsou zábavné, animované a mnohem více virální.
  • GIFy se lehce konzumují. Zaujmou lépe než statické nehýbající se obrázky a jsou alternativou k videím, u kterých je obvykle těžké získat pozornost zákazníků.
  • GIFy mají obrovský potenciál sbližovat marketéry s lidmi díky emocím.

Neváhejte, a pokud jste ještě GIF na svém osobním účtu stále nepoužili, doporučujeme vám tento formát vyzkoušet. Je to velká zábava. U Facebooku to samozřejmě nekončí. GIFy se dají využívat i na dalších sociálních sítích jako je Tumblr, Google+, Twitter či Pinterest. Jsou také výborným nástrojem například pro Email Marketing. Tak směle do toho!