Canvas jako organický příspěvek

22. 6. 2016 | Radek Šnajdr

Už je to nějaký ten pátek, co Facebook představil modrému světu formát canvas, který dokáže do vaší mobilní reklamy zakomponovat regulérní produktovou microsite. Bezesporu jde o zajímavou záležitost, jenž kombinuje obrázky, videa, texty, carousel, buttony nebo třeba odkazy. Zkrátka vám umožní vytvářet poutavější a kreativnější obsah. Od jeho počátku jste ho mohli ve svém chytrém telefonu potkat pouze jako reklamu. To se však teď mění!

Canvas bez reklamy

Doby, kdy se dal canvas použít jen jako reklama jsou nenávratně pryč. Dnes už může být tento hravý formát součástí vašeho každodenního obsahu. Vytvořit jej přitom není žádná věda a vaší fantazii se meze nekladou.

Jak tedy na to?

Prvním krokem je přepnutí vašeho Facebooku do angličtiny. Pokud tedy nemáte, jen do toho. Možnost vytvoření canvas se pak nabízí přímo v adminu vámi spravované stránky. Najdete ji v sekci „Publishing Tools“. Klikněte na možnost „create“ a pokračujte krok za krokem až do finále. Tam by se vám měl zobrazit canvas v celé své kráse.

Nabídka motivů je v celku pestrá. Na výběr máte z těch přednastavených, nebo uživatelských. K dispozici je také volba headeru, nahrávání fotek nebo obrázků, textů a videí, nebo přidávání call-to-action tlačítek. Můžete do něj však zakomponovat i carousel, nebo třeba produktový set. Finální canvas je možné sdílet nebo duplikovat.

Abyste mohli svůj výtvor publikovat na stránce, musíte ho na ni nejprve vložit. To uděláte jednoduchým kliknutím na „Page post“ v horní nabídce. Pak už jen stačí vymyslet poutavý textík a váš canvas může běžet do světa.