Co je Pinterest a k čemu je dobrý?

27. 1. 2016 | Bc. Kristýna Jonáková

Pinterest je v Čechách pro mnohé méně známou, pro některé zcela neznámou sociální sítí. Po světě ho však využívá více jak 70 milionů lidí. Často je popisován jako virtuální nástěnka. Tato sociální sít umožňuje svým uživatelům sdílet nebo vytvářet sbírky různých obrázků či videí. Obrázky a videa do sbírek můžete umisťovat své vlastní nebo připínat (Pin It) obrázky z webu, na které narazíte během surfování na internetu, či repinovat již existující piny. V případě, že chcete Pinterest využívat aktivně musíte se zaregistrovat. Po té budete moci vytvářet vlastní nástěnky, do kterých budete vkládat piny. Pokud registraci neprovede, budete si moci pouze prohlížet nástěnky a piny ostatních registrovaných uživatelů.

Pro začátek bychom doporučovali vytvořit menší počet nástěnek, u kterých si budete jisti, že do nich budete moci přispívat relevantním obsahem. Názvy nástěnek můžete mít v jakémkoliv jazyce. Je jen na Vás, zdali chcete zaujmout širší publikum, či nikoliv. Ne všechny Vaše nástěnky musí být nutně veřejné a k nahlížení každému. Pinterest umožňuje funkci skryté nástěnky.

Jednotlivé obrázky (piny) a nástěnky můžete likovat a uživatele Pinterestu můžete sledovat nebo sledovat pouze vybrané nástěnky, o které máte zájem.

Obrázek 1: Příklad rozdělení nástěnek.

Pinterest můžete využívat pro své osobní zájmy ale také pro firemní účely. Pomocí něho mohou podnikatelé prezentovat své produkty. Pinterest je převážně celý o módě, kosmetice, bydlení, cestování, gastronomii a designu. Velký potencionál má pro podnikatele, jejichž zákaznicemi jsou převážně ženy. Ty tvoří 80% uživatelů. Majitelé firem mohou také přidat na své stránky tlačítko “Pin-It“. Uživatelé internetu tak mohou přišpendlit produkty přímo na svou nástěnku. To, že přidáváte odkazy na své webové stránky a tyto piny jsou dále sdíleny, pomáhá k budování pozitivních zpětných odkazů, což je jeden z důležitých SEO faktorů. Díky vytvoření firemního profilu můžete také sledovat detailní statistiky o návštěvnosti Vašeho profilu, o fanoušcích, o zobrazení pinů a kliků na piny. V neposlední řadě, lze Pinterest také propojit s ostatními sociálními sítěmi.

Stáhněte si ebook Pinterest pro firmy