4 tipy jak rozpohybovat firemní facebook

28. 3. 2017 | Lenka Rejthárková

V dnešní době využívá sociální sítě pro zviditelnění snad každá firma. Někteří se o svůj profil starají sami a jiní ho v lepším případě svěří do rukou marketingové agentury, která ví, jak na to.

Jak postupovat, aby vše šlapalo podle plánu? Tedy aby povědomí o značce/firmě rostlo a fanoušci přibývali? Mrkněte na pár tipů, jak dosáhnout toho, aby váš profil na facebooku nezamrzl a veškerá snaha nepřišla nazmar.

NEBUĎTE NUDNÍ!

Ať už se chcete jen zviditelnit nebo zvýšit prodeje, nenuďte své fanoušky. Na facebook se přece chodíme všichni hlavně bavit, ne?

Postujte často a zábavně, aby vaše publikum neusnulo. Mohlo by se totiž stát, že jeho myš bude směřovat k tlačítku „To se mi nelíbí“ a je vymalováno. Černě!

Nikoho nezajímají nudné příspěvky s ještě nudnější a nicneříkající grafikou. Rázem bude text líbivější, když text sem tam prohodíte nějakou emotikonou.

Níže uvidíte příklad toho, jak to může vypadat, když se nevydáte zrovna dobrou cestou. Výsledkem bude, že při sledování, jestli fanoušci skáčou na váš profil hlava nehlava, vám koutky klesnou směrem dolů.

Mrkněte na dvě varianty příspěvku a posuďte sami.

Co vás oslovilo více? :-)

CHCE TO ŠMRNC!

Pokud se budeme bavit o grafice, kterou zvolit, tak fádnost a šeď musí stranou. O plakátech nemluvě. Ty mají sice své místo také na zdi, ale té venkovní.

Lidskému oku lahodí barvy a na sociálních sítích tomu není jinak. Volte také grafiku, která při setkání s očima sledujících vykouzlí nějakou emoci. Nejlépe pozitivní.

Spravujete například profil, kde je obsahem například make-up, kosmetika a vše kolem krásy? Tady se nabízí zásobovat své fans různými tutorialy!

Videa by ale měly být působivé, se skvělou hudbou a jasným sdělením.

INTERAKCE!

Nebuďte lhostejní vůči vašim sledujícím. Je pěkné a žádoucí, že vám popularita roste, ale pokud si nebudete všímat svého publika, váš profil se dá do pohybu, ale bohužel propadem počtu „To se mi líbí“.

Lajkujte a odpovídejte na komentáře, které vám přistanou pod posty, ať už pozitivní nebo negativní.

Není dobré dělat mrtvého brouka vůči nelichotivým komentářům. Mohlo by to působit, že je vám jedno, co si o vás vaše obecenstvo myslí, a že to máte na salámu. A tady neplatí „nezájem budí zájem“.

SOUTĚŽ!

Pokud potřebujete zvýšit dosah, není nic jendoduššího, než vyhlásit soutěž.

Zkuste to! Vymyslete ji nápaditě, ale nebuďte příliš nároční. Čím jednodušší, tím lepší. Samozřejmností je lákavá cena. Samolepka nebo „žvejky“ nikoho netrhnou.

Tak s chutí do toho! Buďte zábavní, komentujte, diskutujte a rozšiřujte své publikum! Ale pozor, ať se má na co dívat ;-)

Zavřít

Zaregistrujte se a sledujte novinky a tipy ze světa online marketingu. Dostanete jako první vědět hned jak vydáme nový Ebook nebo publikujeme nový článek na blogu.