15. 6. 2018 | Petr Koubek
Smsek, emailů a notifikací chodí obrovské množství. Když se nad textem zamyslíte, ušetříte čas nejen adresátovi, ale i sobě. Budete mít totiž mnohem větší pravděpodobnost, že si váš text dotyčný přečte a po jeho přečtení udělá to, co po něm chcete.
Hned na začátek dejte to nejdůležitější. Ať už je to první věta smsky, FB textu, nebo předmět mailu. Budete mít největší pravděpodobnost, že dotyčný bude číst dál.
Co nejrychleji a nejjasněji zformulujte, co potřebujete, proč to chcete právě po adresátovi a co by ideálně měl dotyčný udělat, až se čtením vašeho mailu, smsky nebo FB postu skončí.
Když se bude muset čtenář zamyslet nad tím, co po něm vlastně chcete, velmi pravděpodobně půjde dělat něco jiného a už si na vás nevzpomene.
Pozdrav, zdvořilostní otázka ohledně zdraví a nálady, ujištění se, jestli náhodou neobtěžujete a pak se možná začnete blížit jádru věci.
Ne, nemáte se chovat jako hulvát, který neumí ani pozdravit. Ale na rovinu - korespondenci s Guthem-Jarkovským by dneska nikdo nedočetl.
Pozdravte a slušně směřujte rovnou k věci. Čtenáři tím určitě uděláte mnohem větší radost než zdvořilostními tanečky.
Lidé dnes často ani pořádně nečtou, spíš scanují - tedy přelétnou text očima. Jeden velký blok textu jim na první pohled nic neřekne, tak půjdou někam dál a vy jste nahraní.
Když text rozdělíte do odstavců, to nejdůležitější vytučníte, nebo rozdělíte do seznamu s odrážkami, všichni hned na první pohled pochopí, o co jde a na co je potřeba se soustředit.