Facebook oznámil spuštění reklamy pro Instagram Stories

1. 3. 2017 | Vojtěch Lambert

S prvním březnem oznámil Facebook otevření nové reklamní platformy pro inzerenty – reklamu v rámci Instagram Stories. Jedná se o dlouho očekávanou novinku, kterou ocení všechny značky a firmy, které zajímá zásah uživatelů Instagram přímo v těchto osobních příbězích.

Tato novinka je k dispozici prostřednictvím API, ale brzy můžeme očekávat zpřístupnění pro všechny inzerenty. Facebook nyní nabízí tzv. „Reach“ kampaně, které jsou ideální pro branding firem a značek. Postupně ale plánuje zavést i reklamní formáty jako jsou prokliky na web, konverze na webu nebo instalace aplikací.

Pro vytvoření této reklamy je zapotřebí ne klasický obdélníkový tvar obrázku nebo videa, ale rozměr tzv. na výšku 9:16 nebo více (600 pixel na šířku minimálně). Je to první formát reklamy na Instagram, který zabere celou obrazovku, jak je vidět v náhledu níže. Může se taktéž jednat o videoformát.

Přesné specifika nového formátu jsou:

  • Jeden obrázek nebo video (ne v Carouselu)
  • Video do 15 sekund
  • Obrázek nesmí obsahovat texty, popisky nebo zprávy
  • Proklik není nyní k dispozici, ale plánuje se do budoucna

Vzhledem ke specifikám formátu je jasné, že daná reklama je velmi vhodným doplňkem pro brandové kampaně. Díky až 15 sekundám a plným překrytím mobilní obrazovky, se z této reklamy stane velmi dobrý doplněk televizních kampaní nebo u mladší cílové skupiny její plné nahrazení. Těšíme se na první testy!