Facebook rozšiřuje reklamní formáty o nové v Facebook Messenger

23. 2. 2016 | Mgr. Vojtěch Lambert

Dlouho se o tom spekulovalo. Nyní se přes TechCrunch dostala do světa informace, že Facebook spustí ve svém Messengeru reklamy někdy ve druhém kvartálu tohoto roku. Co to tedy bude přesně znamenat?

Podle dokumentu, který zveřejnil TechCrunch, budou moci společnosti zasílat reklamu skrze Messenger těm uživatelům, kteří už dříve komunikovali se společností prostřednictvím chatu. Pro tento účel také Facebook zavedl personalizované URL, které budou společnosti moci sdílet se svými uživateli pro okamžitou možnost komunikace. Zajímá vás, jak to funguje? Poslat vzkaz nám můžete zde: http://fb.com/msg/lcgnewmedia

Za zkratku fb.com/msg vždy stačí uvést jméno dané stránky. Facebook tak nově bude společnosti vyzývat, aby propagovaly tento link, pro možnost přímého oslovení uživatelů.

Forma reklamy jako takové zatím známá není. Její vzhled však může vypadat například jako ten na fotce:

SPAM nebo ne?

Facebook se domnívá, že nedojde k velkému SPAMování uživatelů, protože ti nyní budou vědět o dané společnosti již z dřívějšího kontaktu. Nemělo by tak dojít k velkému odhlašování se z aplikace, která je pro Facebook velmi důležitá z pohledu růstu firmy. Uvidíme, jestli bude reklama účinná i jaký bude mít dopad na aplikaci jako takovou.