Instagram nasbíral 600 milionů uživatelů a vesele sbírá dál

16. 12. 2016 | Radek Šnajdr

Během letošního roku se obrázková sociální síť téměř nezastavila. Chvíli co chvíli ze sebe chrlila nové možnosti, funkce a vychytávky, které potěšily nejen běžné uživatele, ale také marketéry.

O co všechno šlo?

Hned v březnu přišel Instagram s algoritmem, který nastolil ve vašem feedu pevný zasedací pořádek, v srpnu se zase nechal inspirovat Snapchatem a dal nám příležitost vytvářet příběhy. A dneska už dokáže vysílat i živé přenosy.

Mezi těmihle ohromnými změnami se ale krčí i ty menší, o nic méně významné, na kterých si smlsli především experti na soušl. Tak třeba, dlouho vyhlížené firemní profily, možnost ukládání příspěvků a konceptů, filtrování komentářů, označování produktů na fotce, nebo i zoomování. Opomenout by se neměl ani jeho nový barevnější kabát.

Co na to komunita?

Baví se a roste. Dorostla už do takových rozměrů, že s tím musel Instagram hnedle ven. Pokoření takového milníků totiž jasně podtrhává jeho klíčové postavení mezi sociálními sítěmi široko daleko. Fascinující ovšem je, jak rychle se to všechno seběhlo.

Prvních 300 milionů uživatelů dovršil na konci prosinec 2014, tehdy začal dýchat na záda zkoprnělému Twitteru a sebevědomě se dral mezi „Velkou čtyřku“ sociálních platforem. O devět měsíců později, konkrétně v září 2015 už nás na něm postovalo obrázky celých 400 milionů a o tři čtvrtě roku poté se přifoukl o dalších 100 milionů.

Poslední 100 milionů vizuálních chlubilů dorazilo na síť v průběhu posledních šesti měsíců. To je poměrně dost za tak krátkou dobu, ne? Příliv nováčků se přisuzuje především novému algoritmu a okopčené funkci „Stories“.

Jen domněnka, protože…

Pánové z Instagramu nebyli zrovna štědří a nepodělili se s námi o konkrétní čísla, která by tuhle hypotézu buď potvrdila, nebo rozdrtila na padrť. Jediné, co víme je, že příběhy vytváří každý den 100 milionů z nás. Pozornost se ale momentálně upíná na živá vysílání. Ta můžou být totiž novou hnací sílou pro další masivní růst.

Jestli jste do teď hleděli na Instagram skrze prsty, pořádně je roztáhněte. Přeci jenom se na něm právě teď prohání 10% světové populace.

Tak šel čas

  • 6. října 2010: Instagram startuje
  • 21. prosince 2010: 1 milion uživatelů
  • 26. září 2011: 10 milionů uživatelů
  • 9. duben 2012: 30 milionů uživatelů
  • 6. listopadu 2012: 80 milionů uživatelů
  • 26. únor 2013: 100 milionů uživatelů
  • 25. březen 2014: 200 milionů uživatelů
  • 10. prosince 2014: 300 milionů uživatelů
  • 22. září 2015: 400 milionů uživatelů
  • 21. června 2016: 500 milionů uživatelů
  • 15. prosince 2016: 600 milionů uživatelů