Jak (ne)komunikovat na firemním Facebooku

20. 7. 2017 | Petr Koubek

Sociální sítě jsou od toho, aby se na nich komunikovalo. Investice do krásných vizuálů a videí jsou vám více méně k ničemu, pokud se svými fanoušky nechcete bavit. Odradíte tak nejenom ty, kteří se s vámi pokoušeli navázat kontakt, ale i ty, co na vaši stránku jenom zabloudí. Uvidí, jak na svoje fanoušky kašlete, a kdo by chtěl u takové firmy nakupovat?

Věnovat čas komunikaci s fanoušky se vyplatí

Za prvé bude na vaší stránce na první pohled vidět, že vám na zákaznících záleží, a že se jim chcete věnovat. Že pro vás nejsou jenom nacpaná šrajtofle. Za pochvaly děkujte, stížnosti řeště, na problémy se doptávejte.

Za druhé si s fanoušky vybudujete vztah, takže se můžete dozvědět spousta zajímavého. Třeba čeho si na vašich produktech cení, co se jim naopak nelíbí nebo co by změnili.

Pokud vás první dva důvody nepřesvědčily, tak třetí je naprosto pragmatický a měřitelný: Pokud fanouškům na komentáře odpovídáte, zvyšujete organický dosah vašeho příspěvku. Algoritmus Facebooku totiž upřednostňuje posty s vyšší aktivitou. Tedy s vyšším počtem lajků, komentářů a sdílení. Jednoduše řečeno: Čím víc si povídáte, tím víc lidí váš post vidí.

A tím víc lidí taky vidí, že vám na zákaznících záleží.

Buďte slušní a zábavní

Jistě, bylo tu několik firem, které se rozhodli jít cestou takzvaného fekal marketingu. Tedy sprosťáren, nadávání, urážení, případně i rasistických a xenofobních vtipů. Někomu to bohužel chvíli fungovalo, všem to ale naštěstí nakonec selhalo. A ruku na srdce: Komu se chce brodit bahnem?

Povídejte si s nadhledem, v klidu a urážky ignorujte.

Nebojte se vtipů, hříček, smajlíků nebo stickerů. Samozřejmě záleží na zvoleném tónu komunikace, banka bude asi vtipkovat míň než skateshop, ale rozhodně se nebojte komunikaci odlehčit.

Lidé jsou rádi, když cítí, že se baví s člověkem a ne korporátním robotem.

Buďte připravení

Zamyslete se, odkud by mohl přijít problém. Co by se mohlo pokazit, jakých otázek se bojíte? Na to všechno si připravte odpovědi. Bouře negativních komentářů se na sociálních sítích dokáže rozjet doslova během pár minut a připravené odpovědi vám zásadně usnadní situaci. Zadejte do googlu “kfc rozvoz zdarma” a pochopíte, o čem mluvíme.

Připravit si můžete i různé reakční obrázky nebo GIFy. “Olajkovat” fanouškův komentář umí každý, když ale zareagujete GIFem nebo obrázkem vlastní výroby, určitě fanoušky pobavíte a zaujmete mnohem víc.

Zas tolik práce vás to stát nebude a je to pro fanoušky další důkaz, že stojí za to se na vaše stránky vracet.

Zavřít

Zaregistrujte se a sledujte novinky a tipy ze světa online marketingu. Dostanete jako první vědět hned jak vydáme nový Ebook nebo publikujeme nový článek na blogu.