Jak to bude s organickým dosahem na Facebooku v roce 2015?

10. 1. 2015 | Mgr. Vojtěch Lambert

V posledním příspěvku na blogu jsem informoval o 3 hlavních změnách na Facebooku v roce 2015. Zásadní změna, ke které dojde je změna organického zobrazování. Facebook trochu mlžil s informací, jak se tyto změny projeví – jestli budou aplikovány na všechny firemní profily a nebo jestli se bude moci tomuto zásahu vyhnout správnou strategií a vhodnou volbou obsahu.

Nadále platí omezení pro zobrazování „příliš propagačních“ příspěvků, které:

  1. nutí uživatele k nákupu nebo k instalování aplikace,
  2. nutí uživatele k využití propagovaného produktu/služby nebo soutěže bez reálného kontextu,
  3. přebírají stejný obsah jako reklamy.

Tyto reklamy se budou zobrazovat pouze malému procentu fanoušků nebo skoro žádnému. Pokud tyto příspěvky budete chtít rozšířit mezi fanoušky, bude nutné od začátku na ně přidat reklamu a nebo tyto informace nastavovat jako reklamní příspěvky hned z kraje.

Nové informace

Co nyní vyplynulo na povrch je informace o rozsahu změny tohoto algorytmu. Pokud váš firemní profil totiž bude přidávat příspěvky, které mají za cíl interagovat s fanoušky a ne prodávat, omezení se vašeho profilu týkat nebude! Pokud ale nebudete rozlišovat reklamní příspěvky a ostatní příspěvky hned od začátku, je možný, že to bude mít dopad na organický dosah nejen daného příspěvku, ale postupně všech.

Doporučením je tedy rozdělovat tyto dva typy příspěvků. Pro přehlednost přidáváme níže ukázku 2 příspěvků, které byly zveřejněny. První zachycuje variantu, kde organický dosah bude nižší a je potřeba naplánovat podporu reklamou, druhý příspěvek ukazuje variantu, která bude mít vyšší organický dosah, protože byla vytvořena za účelem informovat, pobavit nebo interagovat s fanoušky.