Jak zachytit pozornost na Facebooku

22. 5. 2017 | Petr Koubek

Vizuály, které firmy používají k propagaci na Facebooku, jsou v mnohém podobné billboardům u dálnic. Máte zhruba stejný počet vteřin, než uživatel ve svém newsfeedu prosviští kolem vaší reklamy a zabere mu asi tak stejnou plochu zorného pole.

Tady je pár tipů, jak zvýšít pravděpodobnost, že přibzrdí a možná dokonce i zastaví.

  1. Buďte konkrétní a jasní
    Sdělení na vašem vizuálu musí být naprosto jasné na první pohled. Takže žádné detaily, žádné maličkosti. Váš produkt i sdělení musí být lidově řečeno “velký.” Obojí by mělo být v popředí a musí být naprosto jasné, co se děje, co chcete říct.

  2. Nebojte se používat texty přímo ve vizuálech
    Shrňte sdělení vizuálu do pár slov, které zarhnete přímo do obrázku. Myslete ale na pravidlo dvaceti procent. Když bude text přesahovat větší část obrázku, Facebook omezí dopad vaší reklamy. Většinou to ale za pár chvil práce grafika navíc stojí.

    Zkuste taky přidat nějaký jednotící grafický prvek, který bude spojovat všechny vaše vizuály na Facebooku. Pravděpodobně by měl vycházet z názvu, loga a barev vašeho produktu nebo firmy. Zákazníkům tak bude na první pohled jasné, o čem se bavíte a kam obrázek patří.

    Některé firmy tak založili celou svojí komunikaci a používají jenom firemní barvy, logo a text se sdělením.

  3. To nejdůležitější ve videu na začátek
    Autoplay si na Facebooku umí vypnout jen malé procentu uživatelů, takže shlédnutí utěšeně naskakují. Přináší to ale něco vaší značce? Podívete se do Facebook Insights. Facebook započítává shlédnutí už po prvních třech vteřínách, což je zhruba čas kdy uživatel projede svůj newsfeed - a víc z vašeho videa velmi často neuvidí.

    Proto vždycky to nejdůležitější, nejzajímavější a váš produkt dávejte hned na začátek videa. A to hned ze dvou důvodů: Třeba se vám podaří diváka upoutat natolik, aby se díval dál. A pokud ne, tak máte šanci, že si alespoň všimnul vašeho produktu a ulpí mu někde vzadu v hlavě.

  4. GIF je král
    GIFy hýbou internetem, tak proč je nevyzkoušíte taky? Můžete začít třeba jenom trochu rozhýbaným obrázkem, nebo třeba vystřihněte ze svého videa pár nejšťavnatějších vteřin a GIF použijte jako takový teaser pro celé video, které bude v odkazu.

    Nebo si zkuste vyrobit vlastní reakční GIFy, které pak budete používat při komunikaci s fanoušky. Jak dělá kapitán Pickard facepalm nebo Chuck Norris ukazuje palce jsme už všichni viděli tisíckrát. Co kdyby si ale “tvář” do dlaně skrýval váš firemní maskot pes Vilda, případně palec ukazoval s hasákem v dlani váš vedoucí technik Standa?

Zavřít

Zaregistrujte se a sledujte novinky a tipy ze světa online marketingu. Dostanete jako první vědět hned jak vydáme nový Ebook nebo publikujeme nový článek na blogu.