Novinky na Performance & Branding od Google

14. 6. 2016 | Mgr. Vojtěch Lambert

Minulý čtvrtek 9.6. se uskutečnil již šestý ročník akce – Perfomance & Branding Summit - kde Google představuje nejen novinky z řady svých produktů, ale zároveň se dělí o tipy a case studies z jednotlivých oblastí. A o jakých tématech se tentokrát mluvilo?

YouTube

Velký prostor letos dostal YouTube, který od podzimního Agency Day vyrostl o dalších 300 tisíc aktivních uživatelů. Nyní tak YouTube aktivně využívá 4,9 milionu uživatelů měsíčně a zasahuje 63% z celkových 68% české internetové populace.

Již dosti dýchá na záda i největším konkurentům na poli offline TV vysílání – Nově a Primě. Za poslední půlrok vzrostl čas strávený na YouTube v cílové skupině 15-24 let z 64 na 134 minut týdně, tedy o více jak 100%.

Hlavními tahouny jsou tak stále populárnější youtubeři, které tato cílová skupina doslova hltá. Zajímavé však je, že mezi druhou nejvíce rostoucí skupinu patří uživatelé ve věku 65-69 let. YouTube tak není pouze dominantou mladých, jak si mnozí myslí, ale začíná kopírovat průřez celým věkovým spektrem české populace. YouTube na toto reaguje a nabízí agenturám a mediálním domům plánovací nástroje, které přesně dokáží sestavit kampaň vč. mediálkám dobře známým ukazatelům jako jsou GRP či TRP.

YouTube také v detailu představil svůj poměrně nový formát Bumper Ads, tedy 6s reklamu, který je již nějakou dobu možné nakupovat a využívat.

Mobilní vyhledávání

Google v minulém roce ohlásil informaci, že mobilní vyhledávání celosvětově přeskočilo právě to na desktopech (o tom jsme informovali v našem blogu). V ČR je tato hodnota v průměru aktuálně na 30%. Produktové informace na mobilech tvoří až 12% všech dotazů a konverze jsou na úrovni 3%. Mobil tak je velmi důležitým kanálem v celkovém nákupním procesu a je nutné optimalizaci pro mobilní hledání brát velmi vážně. Mimo jiné za jeho absenci Google penalizuje kampaně vedené na mobilní zařízení (a to v případě západních států může tvořit až 70% všech hledání)!

Google Adwords (GDN + Rozšířené texty)

Rozhraní Adwords zaznamenává neustálé změny. Již první vlaštovky před P&B Summitem ukazovaly asi největší změnu od zvýšení počtu placených pozic z TOP3 na 4 z prvního kvartálu tohoto roku. Tímto je rozšíření popisků v inzerátu ve vyhledávací síti z 2x35 na 80 znaků. Tím nejen dojde k dalšímu odsunutí organických umístnění do zadních pozic, ale hlavně umožní agenturám ještě více zapojit svá kreativní oddělení. Google tím sleduje i další zvýšení CTR, a to až o 20% oproti stávajícím reklamám! Tato novinka bude v těchto dnech k dispozici.

Změnami prochází i populární reklamní síť Google Display Network, kterou se snaží Google neustále inovovat. Klasické textové inzeráty (rozšířené o obrázek) se budou nově přizpůsobovat svému okolí. Znamená to, že reklama se přizpůsobí veškerým formátům vč. mobilních, bude měnit nativně barvu, fonty, nadpisy, rámečky nebo zobrazení ceny. Cílem je co nejdokonalejší splynutí s okolím, vylepšením dojmu z reklamy a zachování vysoké míry prokliku s co největší relevancí. Tyto responzivní inzeráty budou dostupné v Adwords v průběhu třetího kvartálu tohoto roku.

Mimo uvedené novinky představil Google řadu tipů a case studies k jednotlivým oblastem. Prostor dostaly i Nákupy Google a jejich optimalizace. Na řadu přišly i tipy a rady s testováním kreativ na YouTube.