Online Marketing v grafech během Olympijských her Rio 2016

12. 9. 2016 | Mgr. Eldar Vagabov

V dnešním blogu se podíváme na počet zmínek o značkách spojovaných s Olympijskými hry v Riu v grafech, které nám ukážou nejenom nejvíce zmiňované značky, ale také hashtagy a nejvíce aktivní uživatele z pohledu pohlaví a zemí.

Jaké značky byly nejvíce zmiňované?

Během analýzy sociálních sítí Facebook, Twitter, Instagram a YouTube se objevilo celkem 34 400 zmínek o značce Coca Cola, 29 800 zmínek o značce Samsung a 28 500 zmínek o značce VISA, to vše v závěrečném týdnu her. Všechny tři zmiňované značky byly samozřejmě hlavními sponzory a je tedy na nás zhodnotit, zda jejich rozsáhlé zapojení v rámci her a práce se sociálními sítěmi a veřejností dosáhla vysokých cílů. Celkový počet zmínek o všech sponzorech dosáhl 217 000. Z toho se celých 71 000 zmínek objevilo v závěrečném týdnu. Přehled za poslední týden lze vidět v grafu níže.

Co se hashtagů týče, tak napříč sociálními sítěmi byly nejvíce zmiňovanými zcela pochopitelně #rio2016, #ouro, #olympics, a zcela méně pochopitelně #bra (tedy podprsenka) a už trošku více pochopitelně #marianapajon, známá kolumbijská cyklistka a zároveň dvojnásobná olympijská vítězka.

Nejaktivněji se o olympijských hrách v rámci sociálních sítí mluvilo v USA, Brazílii a Kolumbii, tedy v zemích, které měly k Brazílii vlastně nejblíže. Co se ostatních zemí týče, tak nejvíce aktivní byla Kanada, Indie, Austrálie, Anglie a Španělsko.

Co se týče rozdělení mužů a žen ve vztahu k využívání hashtagů sponzorů, tak jednoznačně vedli muži v poměru 60:40.

Nejlépe fungující hashtagy během posledního týdne Olympijských her Rio 2016 byly hlavně od VISA a Coca Coly.