19. 4. 2016 | Ing. Waiss Fakiri
Jednou z nejefektivnějších možností zisku v rámci online prodeje je PPC reklama.
Pokud s PPC reklamou začínáte, měli byste se vyvarovat následujících 5 nejběžnějších chyb.
Klíčem ke každé dobře nastavené PPC kampani jsou správně vybraná klíčová slova, ty musí být co nejvíce relevantní. Pokud použijete klíčová slova, která nejsou velice relevantní, vyčerpáte rozpočet na návštěvníky, kteří hledali něco jiného a nemají o váš produkt či službu zájem. To má za následek snížení míry proklikovosti (CTR) a zvýšení míry okamžitého opuštění webu (Bounce Rate).
Stejně důležitá jako je relevance klíčových slov, je také jejich rozdělení do kampaní a reklamních sestav. Klíčová slova jako například "drahé parfémy " by měly být v jiné kampani či reklamní sestavě než například "mýdla do koupele". Pokud takto rozdílná klíčová slova seskupíme dohromady, sníží se nám skóre kvality, to bude mít za následek horší pozice reklam a vyšší cenu za proklik.
Další velice častá chyba při práci s PPC kampaněmi je téměř nulová optimalizace. Lidé často kampaně pouze vytvoří, spustí a nechají běžet. Pro správné fungování kampaní je ale nutné neustále vyhodnocovat data a následně na základě těchto informací optimalizovat dané kampaně, sestavy, reklamy a klíčová slova. Běžná práce s kampaněmi zahrnuje:
Jedna z největších chyb, které se při práci s PPC začátečníci dopouští, je směřování placených reklam na homepage. Homepage je skvělá pro informování návštěvníků o společnosti, o nabízených produktech nebo službách, ale ani zdaleka není z konverzního hlediska tak účinná jako dopadová stránka. Každá kampaň by měla vést na specifickou dopadovou stránku.
Než začnete s nastavováním PPC kampaní, nejprve si musíte říci, jaké jsou vaše cíle a co přesně vám mají PPC reklamy přinést. Chcete podpořit prodej vašeho produktu, služby? Nebo potřebujete raději zvýšit povědomí o společnosti? Bohužel, mnoho firem tento krok přeskočí, začnou utrácet peníze a čekají, až se dostaví výsledky. Problém spočívá ale v tom, že pokud firmy nemají stanovené cíle, výsledky nikdy nedosáhnou jejich očekávání.