Struktura PPC kampaní - pořádek dělá přátele

17. 10. 2017 | František Lorenc

Chystáte se pustit do vytváření a správy PPC kampaní v AdWords či Sklik a tápete, jak začít? Postačí se držet pár jednoduchých pravidel. Předejdete tak nejasnostem, které vzniknou, aniž byste se nějak víc museli snažit. Pojďme se ně podívat.

Stanovte si jasný cíl

Stejně jako sportovci míří za co nejlepším výsledkem, tak i každá kampaň, kterou tvoříme, by měla mířit za jasným cílem. Stanovme si tedy jasný účel, který kampaň bude plnit – bude podporovat brand, povede k vyplnění registračního formuláře, osloví uživatele, kteří mou stránku již navštívili… Takových cílů je určitě nespočet. Je tedy nutné si záměr kampaně dostatečně promyslet.

Nedejte na zaručené tipy

V mnoha článcích se můžete dočíst, že základem každého účtu je alespoň jedna vyhledávací kampaň, případně jedna remarketingová kampaň. To určitě není pravda. Je důležité se důkladně seznámit s klientovým podnikání a po stanovení záměru určit, která kampaň povede k jeho naplnění. Nebudete tedy například tvořit vyhledávací kampaň pro klienta, který se zabývá zprostředkováním lázeňských pobytů pro seniory. Určitě je v tomto případě účinnější použít pěkně zpracované grafické bannery, které potenciálního zákazníka zaujmou daleko víc než holý text.

Pracujte se vším, co systém nabízí

Kampaň sama o sobě bude vždy tak dobrá, kolik času do její přípravy investujete. Nepodceňujte tedy jednotlivé možnosti, které můžete využít. Mnohdy právě tyto detaily dělají rozhodující fakt, díky kterému jste lepší než konkurence.

Vyhodnocujte a optimalizujte

Optimalizace kampaní není pouze slovní obrat, kterým vás váš nadřízený bombarduje. To, že spustíte kampaň je jen první, počáteční krok. Používejte všechny možné druhy rozšíření pro kampaně (třeba tyto), pracujte s vylučujícími klíčovými slovy, testujte různě typy inzerátů nebo dynamické prvky. To vše vás může odlišit, zařídit vám lepší skóre kvality nebo zkrátka výsledek může vypadat lépe než výsledek konkurence.

A na závěr, pár mých osobních poznatků, které vás třeba zachrání před možným průšvihem:

  1. Vše si po sobě důkladně přečtěte, chyby nemá rád nikdo.
  2. Dvakrát si zkontrolujte, zda právě pracujete s aktuálním účtem. Lehce se může stát, že data patřící do jednoho účtu skončí v účtu jiném. Představte si například, že v účtu pekárny pak můžou skončit reklamy jiného klienta, zverimexu, který má slevu na prodej moučných červů.
  3. Nikdy nelžete. Zní to jako banalita, která je jasná, ale lidé kolem vás jsou všímaví. Pokud napíšete, že prodáváte ty nejluxusnější, nejkrásnější a nejlevnější vozy v ČR, dodržte to. V opačném případě vede reklama k opačnému výsledku, než byl její původní záměr.

Tak vzhůru na to. Připraveným štěstí přeje a nejlepší učitel je praxe!