Top 5 novinek na Instagramu

13. 7. 2018 | Zuzka Zusková

Na Instagramu to poslední dobou pořádně žije! Nárůst počtu aktivních uživatelů této sociální sítě je jasným důkazem, že Instagram jednoduše baví. Zásobí nás jednou novinkou za druhou a myslí jak na své uživatele, tak také na marketéry. Pojďme se podívat na nejžhavější novinky poslední doby.

1. IGTV

Zásadní novinkou na Instagramu je platforma IGTV, která umožňuje jednoduše sledovat nebo nahrávat video obsah až do délky jedné hodiny. Jde o snahu konkurovat YouTube se zaměřením na uživatele mobilních telefonů. Videonahrávky na IGTV mají formát na výšku (přes celou obrazovku telefonu), stejně jako to je u obsahu na stories. Tento atraktivní formát uvítají ti, kteří jsou online především na mobilu. Po vstupu do IGTV vidí uživatel videa od tvůrců, které sleduje a upozornění o vysílání na IGTV získává také formou notifikace. Umělá inteligence nabízí uživatelům navíc ta videa, která je zajímají vzhledem k jejich sledovanému obsahu. Na IGTV zatím není možné spouštět reklamy, což ale v brzké době můžeme očekávat, jelikož zástupci Instagramu tuto možnost nevylučují.

2. Skupinové videohovory

Instagram se začíná stávat komplexní sociální sítí a mimo sdílení obsahu nově svým uživatelům umožňuje pořádat skupinové hovory, které nyní známe z Messengeru a kvůli kterým jsme si dříve museli do svých zařízení stahovat aplikaci Skype.  Videohovory jsou omezeny pro maximálně 4 účastníky, v době videohovoru však žádná omezení nejsou. Skupinový videohovor lze realizovat skrze Direct.

3. Výběr témat

Instagram je intuitivní a pod možností vyhledávání (lupy) jsme mohli brouzdat obsahem, který by nás mohl pravděpodobně zajímat dle našich preferencí. Nyní je tato funkce mnohem sofistikovanější a nabízí uživatelům vyhledávání obrázků/videí podle tematických okruhů. Mezi TOP témata se řadí např.: cestování, hudba, fitness, styl, krása, sporty, jídlo, humor, hry, zvířata, bytové doplňky, umění atd. Seskupení obrázků do témat dle zájmů umožní uživatelům mnohem rychlejší a přehlednější vyhledávání. Další výhodou této novinky je nabízený přehled hashtagů, které se k dané kategorii váží, s čímž mohou jak uživatelé, tak marketéři ve svých příspěvcích dále pracovat.

4. Otázky v Instastories

Instastories nově nabízí možnost položení otázky formou vložení samolepky do fotografie či videa, které do svého příběhu uživatel nahrává. Mimo přidávání anketních otázek tak nyní máme možnost pokládat otázky, na které sledující mohou reagovat formou odpovědi. Ty pak správce daného instagramového účtu vidí v přehledech Instastories. Jedná se o jednoduchou formu, jak získat reakci, aniž by vám vaši fanoušci museli psát do Directu. Přidaná hodnota je to, že odpovědi pak vidíte přehledně na jednom místě a můžete vybrané sdílet zpět na Instastories i s vaší reakcí. Pro influencery je to skvělý a snadný způsob, jak dát svým fanouškům prostor pro dotazy. Své si v této nové funkci najdou ale i firemní profily.

5. Sbírky v Instagramu

Katalog produktů je další velkou přidanou hodnotou Instagramu pro inzerenty. Pokud se pohybujete ve světě online reklamy, tak jistě znáte katalog produktů z Facebooku. Nově tuto možnost reklamy můžeme provázat také na Instagram pouze s drobnými rozdíly. Uživatelé Instagramu si nyní budou moci prohlížet výrobky nebo služby a nakupovat jednoduše ze svého mobilního zařízení.

6. Zábava především

To, že uživatele Instagramu baví efekty fotoaparátu, který je k dispozici u Instastories, vývojáři Instagramu moc dobře vědí. Proto přichází s další várkou efektů, tentokrát personifikovaně ve spolupráci např. s @arianagrande, @lizakoshky, @buzzfeedtasty, @nba nebo @babyariel.

Změny a aktualizace uživatelé většinou nemají příliš v lásce, ovšem v rámci Instagramu to rozhodně neplatí. Nás tahle sociální síť neuvěřitelně baví. 😊 Pokud se v možnostech reklamních formátů na Instagramu začínáte ztrácet, tak nás, nadšence z LCG NM, rozhodně neváhejte kontaktovat.