Workplace : Rozšíření používání Facebook do firemních procesů

17. 10. 2016 | Mgr. Vojtěch Lambert

Základem osobního i profesního života je komunikace a sdílení informací. Facebook nabízí pro osobní komunikaci Whatsapp či integrovaný Facebook Messanger. Lidé tak mohou jednoduše komunikovat mezi sebou, vyměňovat si data nebo jinak kooperovat. Pro složitější kolaboraci a spolupráci mezi týmy vč. přenášení dat a sdílení informací však tyto aplikace příliš vhodné nejsou. Mezi Basecamp či Slack, které jsou velmi používanými nástroji na kooperaci nad projekty a interní komunikací, tak Facebook přidal svoji platformu, velmi dlouho testovaný a očekávaný Workplace (dříve Facebook at Work).

Workplace přináší tradiční news feed, skupiny, komunikaci v Messangeru, emotikony (Reactions), eventy a další typicky známé Facebook vlastnosti. Výhodou je, že díky Workplace je osobní profil oddělen od toho pracovního, zároveň je však profil osobními údaji propojen mezi oběma světy. Prostředí jsou tak skoro totožné. Velmi zajímavým bodem je možnost kolaborace na jednom projektu v rámci rozdílných organizací. Facebook myslel i na možnost provázání skrze interní systémy.

Workplace vypadá velmi dobře a intuitivně. Velká výhoda je ta, že lidé, kteří se pohybují tradičně na Facebook už předem znají dané prostředí a tak je práce v Workplace velmi intuitivní a jednoduchá. I když není Workplace zdarma, 3 dollary na měsíc na uživatele je více než přátelská cena. Pro Facebook to znamená další zajímavá data uživatelů, další místo pro reklamy a rozšíření doby strávené v prostředí Facebook. Trend postupné diverzifikace z volnočasové aplikace do multiplatformy je čím dál tím více než zřejmý.