Má rychlost načítání stránek vliv na prodej?
Ano! Každá vteřina

22. 11. 2021 | Marek Schwarz

Na úspěšnost prodeje na internetu má u vašeho e-shopu vliv mnoho faktorů, ale věděli jste, že i samotná rychlost načítání stránek má přímý vliv na konverznost a prodej?

Doslova každá vteřina ovlivňuje, jestli u vás zákazník nakoupí nebo ne.

Prvních pět vteřin načítání stránek má největší dopad na konverzní poměr. Tento poměr pak klesá v průměru o 4,42 % s každou další vteřinou navíc. Vychází to z průzkumu společnosti Portent.

Jaká rychlost načítání je tedy nejlepší?

Měli byste se snažit dostat někam mezi 0 až 4 vteřiny.

V dnešní době je každý zákazník, který nakupuje na internetu zvyklý na velký výběr, rychlost dodání, vícero možností platby, ale i rychlé e-shopy. Navíc je i velká konkurence v samotné reklamě. Když už se vaše reklama zobrazí někomu, koho zaujme, byla by škoda, abyste o potenciálního zákazníka přišli kvůli pomalému webu.

Rychlost webu a průměrnou dobu načítání stránek si zobrazíte v Google Analytics → Chování → Rychlost webu.

Jak načítání stránek zrychlit?

Dobrá zpráva je, že existuje mnoho možností, jak vaše stránky diagnostikovat a přijít na to, co je zpomaluje. Jednou z takových možností je nástroj od Google - PageSpeed Insights, který je zdarma.

Stačí když do okna pro zadání URL webové stránky napíšete adresu vašich stránek a kliknete na analyzovat. Během chvilky získáte diagnostiku vašich webovek včetně příležitostí pro zlepšení.

Tento přehled si pak můžete zobrazit jak pro mobilní zařízení, tak i pro počítač.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace