Kdy začít využívat služeb agentury

5. 9. 2018 | Tomáš Jukl

...a dát sbohem freelancerům a in-house řešením. Týká se to i vás?

Proč bychom měli platit drahou agenturu, když na celý ten online marketing můžeme najmout jednoho člověka? Odpověď je trochu komplexnější, a ne všechny části jsou podstatné pro všechny typy firem. Přesto lze obecně říct, že spolupráce s agenturou je ve většině případů ideální volba.

Inhouse? Už ne!

Pokud si na online marketing pořídíte zaměstnance, zaplatíte mu za celý pracovní týden. I kdyby superhrdinsky uměl všechno od grafiky přes copy až po PPC, práce na online marketingu firmy nezabere přesně 40 hodin za týden. Pokud to bude méně, platíte mu část času zbytečně. Pokud je potřeba naopak víc, budete muset přijmout dalšího člověka. Navíc vám může jednoho dne odejít i s celým know-how. A jste zase na začátku. Dále platíte odvody za zaměstnance, zatímco u firmy platíte fakturu a hodiny.

Tým specialistů

Přitom už za cenu jednoho kvalitního in-house člověka můžete získat tým více lidí. A to je rozhodně důležité hlavně z profesního hlediska– i na jednotlivé segmenty online marketingu, jako je např. správa Facebook profilu firmy, je třeba více lidí (copywriter, grafik, strategický specialista, PPC specialista, atd). Čekat, že všechny schopnosti zázračně obsáhne jeden člověk, ať už zaměstnanec, nebo freelancer, je opravdu naivní – už jen proto, že lidé se většinou dělí na kreativce a analytiky.

Tým odborníků je jedna z největších výhod kvalitní agentury. Nahrazení takového týmu jedním člověkem je nereálné.

Agentury svoje lidi navíc pravidelně školí: udržovat maximální kvalitu nabízených služeb je pro ně jeden z klíčů k úspěchu.

Jistota

Pokud někdo v týmu např. onemocní nebo z jakéhokoliv důvodu vypadne, nic se neděje. Agentura má takových lidí víc, a vypořádává se s tím sama. Z pohledu klienta se nic nemění a práce je vždycky hotová. Pokud je ale třeba správa vašich PPC kampaní závislá jen na jednom člověku, snadno si zaděláte na problém.

Snadnější spolupráce

Nad celým týmem zpravidla stojí jeden člověk, který celou práci řídí a zároveň komunikuje s klientem. Pro klienta je tedy spolupráce mnohem jednodušší: s agenturou mají dohodnutá jasná KPIs a celou spolupráci řeší zejména na strategické úrovni.

Kdy začít?

Pokud chcete řešit internetový marketing a je pro vás důležitá efektivita, jistota, kvalita služeb a funkční spolupráce, je pravý čas. Neváhejte se nám ozvat a my vám ukážeme, jak skvělá může být spolupráce s agenturou.