AdWords – Statistiky aukcí

11. 11. 2016 | Petra Vrbová

AdWords nabízí velmi užitečný přesto poměrně podceňovaný prostředek porovnání s konkurencí. Jedná se o tzv. Statistiky aukcí. Tato šikovná funkce vám pomůže identifikovat, jak si stojíte s konkurencí v rámci reklamy.

Jak se k datům ze Statistiky aukce dostanete?

Můžete si ho vygenerovat ve vašem účtu buď na úrovni kampaně, reklamní sestavy nebo klíčového slova, a to pod tlačítkem - Podrobnosti – kde si vyberete, zda chcete zobrazit Statistiky aukcí“Vše“ nebo jen “Vybrané“.

Mějte pouze na paměti, že tento přehled poskytuje informace o ostatních inzerentech, kteří se účastnili stejných aukcí jako vy, což neznamená, že ostatní inzerenti používají stejná nastavení reklam jako vy.

Co konkrétně v přehledu Statistiky aukcí najdete?

Jedná se o konkrétně o následující informace:

  1. Podíl zobrazení, který udává počet zobrazení, které zaznamenají vaše reklamy. Je to vlastně podíl na aukcích, ve kterých jste s ostatními soutěžili.
  2. Průměrná pozice znamená průměrnou pozici reklam účastníků ve chvíli, kdy zaznamenali zobrazení.
  3. Míra překrytí neboli jinými slovy, jak často byla zaznamenána zobrazení reklam jiného účastníka, když byla zaznamenána zobrazení vašich reklam.
  4. Míra zobrazení v horní části stránky – znamená, jak často se vaše reklama zobrazila v horní části stránky nad výsledky organického vyhledávání.
  5. Podíl vítězných zobrazení - udává, jak často se vaše reklama umístila v aukci výše než reklama jiného účastníka aukce.

Pro příklad z praxe se podívejte na Screenshot níže. Jedná se o přehled Statistiky aukcí pro vybraných 15 konkurentů. Kontrolní otázka na závěr – když se podíváte na tento přehled, který konkurent je nejnebezpečnější?