Bayer

Bayer - case study

Bayer

Klient: Bayer
Obor: Výroba léčiv a doplňků stravy
Kampaň: Supradyn – uvedení značky skrze digitál? Proč ne!
Služby: Marketing na sociálních sítích, influencer marketing, Performance a Branding
Období spolupráce: 2019 – současnost


  ZADÁNÍ

Značka vitamínů Supradyn vstoupila na trh koncem roku 2019. Na rok 2020 tak bylo potřeba připravit podpůrnou kampaň ke stávajícím trade aktivitám v lékárnách a uvést produkt na trh.

  VÝZVA

Uvedení na vysoce konkurenční Slovenský trh (zahrnujícím přes 140 podobných výrobků) a zajištění podstatného marketsharu (umístění mezi TOP značkami), a to v prvním kvartálu roku 2020.

  ZPRACOVÁNÍ

Hlavní pilíře:

  • Rychlý boost povědomí
  • Co největší efektivita (cena vs. výkon)

Cílení:

Vzhledem k prémiovosti a cenové úrovni výrobku, bylo potřeba určit relevantní cílovou skupinu se zájmem o tyto produkty a příslušnou kupní silou.

Hlavní cílová skupina byla stanovena na osoby všech pohlaví ve věku 35-45 let. Ta se dále rozpadala na 3 podkategorie – sportovci, každodenní život, zdravotníci.

Po zmapování trhu jsme zjistili, že naše cílová skupina je z 80 % online a aktivita konkurence v on-linu je minimální. Vydat se cestou 100 % digitálu byla tedy jasná volba.

Komunikační strategie:

Pro uvedení Supradynu CoQ10 energy bylo potřeba vytvořit celkovou kreativu pro digitální formáty, která bude v souladu s brand guidelines a vizuálem balení. V bannerech a postech jsme zobrazovali lidi, kteří se díky energii z každodenního užívání Supradynu mohou bez obav věnovat svým oblíbeným aktivitám, dále zobrazení obalu i produktu samotného v hravých kompozicích (zejména pak na Instagramu, kde se používá co nejvíce focených postů).

Jako vhodné kanály jsme vzhledem k požadavku na efektivitu využili sociální sítě Facebook a Instagram a také obsahovou a vyhledávací síť Google.

V rámci Facebooku a Instagramu jsme připravovali pravidelné soutěžní, edukační a produktové posty, které jsme vždy podpořili placenou propagací.

Tato komunikace byla doplněna PPC reklamou se statickými bannery a GIFy. Právě díky videoreklamám ve formě GIFů se podařilo maximalizovat dosah za minimální náklady.

Naše vlastní aktivity byly podpořeny spoluprací s influencery zéjmena prostřednictvím jejich instagramových profilů. Využili jsme formát postů, stories a soutěží. Jako tváře Supradynu jsme vybírali známé slovenské sportovce (zimní sporty, MMA a fitness).

Mimo sociální sítě probíhala také display kampaň v rámci obsahové sítě Google, a to ve formě prospectingu a remarketingu na návštěvníky produktového webu. Kreativa byla opět diferenciována pro stanovené cílové skupiny.

  VÝSLEDKY

Na sociálních sítích se nám podařilo zasáhnout celkem 5 mil. facebookových a 615 tis. instagramových účtů. Pro jednotlivé profily se nám podařilo získat 3 300 fanoušků (FB) a 477 followerů (IG). Prostřednictvím influencerů se nám dále na Instagramu podařilo oslovit 550 tis. lidí.

Bayer

Z nuly dvojkou na trhu

Bayer

3 300 nových fanoušků na FB a 477 followerů na IG

Bayer

Zásah 5 mil. účtů na FB, 615 tis. účtů na IG a 550 tis. účtů skrze influencers

Z hlediska prodejů se na slovenském trhu podařilo Supradyn dostat z nuly na 2. místo v kategorii multivitaminových doplňků stravy (podíl 8,22 %, první měl 8,29 %). A to za pouhé 3 měsíce.

  ÚSPĚCH V SOUTĚŽI WEBTOP100

Vzhledem k úspěšnosti kampaně jsme se rozhodli přihlásit do soutěžní kategorie Výkonnostní kampaň roku 2021, kde jsme obsadili skvělé 3. místo. Odborná porota hodnotila nejen dosažení cíle a náročnost výzvy, ale také kreativitu a celkové provedení.

Bayer

Spolupráci s LCG na projektu digitální aktivace značky Supradyn na Slovensku hodnotím velmi pozitivně. Vážím si aktivního přístupu celého týmu, který byl k dispozici, kdykoliv bylo potřeba. Tým odváděl velmi kvalitní práci od přípravy celoročního mediálního plánu až po samotnou exekuci dílčích komunikačních prvků. Nestagnovali jsme na jednom místě - byli jsme otevřeni flexibilitě a proměnnosti, které se odvíjely od aktuální situace na trhu, případně výše finančních prostředků (další proměnná v průběhu roku). Nicméně stále jsme vycházeli z dlouhodobého strategického plánu vytvořeného na začátku projektu. Tato spolupráce mimo jiné vygenerovala i „vedlejší produkty“ v podobě dodávání návrhů českých textů pro digitální formáty (bannery) v rámci lokálních adaptací. Do budoucna je velmi pravděpodobné, že se tato spolupráce rozšíří i na další značky společnosti Bayer. V současné době, kdy vnímám lehký přetlak online agentur na trhu, je LCG dobrou kotvou a skvělým expertem na tuto oblast.

Jana Kolářová,
Brand Manager, Bayer s. r. o.

Bayer