Klient: Blancheporte Obor: Móda (e-commerce) Kampaň: Performance & Branding, Datová analytika, Marketing na sociálních sítích Období spolupráce: 5/2020 - současnost
ZADÁNÍ
S fashion značkou Blancheporte jsme začali spolupracovat v krátce po prvním lockdownu, v květnu 2020. Cílů spolupráce pro rok 2020 bylo hned několik:
Kompletní revize online marketingu a nastavení nové strategie pro CZ i SK trhy
Splnění obratových a ziskových cílů nadefinovaných v business case
Zvýšení celkové ziskovosti a sledování ROI na úrovni jednotlivých kanálů (návratnosti na marži, nikoliv jen PNO)
ZPRACOVÁNÍ
Důkladná analýza všech reklamních účtů a nastavení reklam.
Analýza byznys výsledků skrze účetní výkazy (zejména výsledovku a Roivenue). Řada kanálů vypadá na první pohled z pohledu PNO v pořádku, ale ve skutečnosti tyto aktivity dlouhodobě kumulovaly velké ztráty, které pak měly negativní dopad na celou výsledovku.
Příprava nové strategie – jak celkově pro online (performance i obsahový i marketing), tak i dílčí pro jednotlivé kanály. Největší změny se týkaly Google Ads, RTB systémů, Skliku, sociálních sítí a zbožových srovnávačů.
Příprava business case – nových byznysových cílů, které jsme spočítali na základě dat a uzpůsobili je nové strategii.
Aplikace jednotlivých bodů strategie:
Implementace doporučení z analýz, přidání nových typů kampaní, celková optimalizace
Konzistentní tvorba kvalitního obsahu, která vycházela z dat (hledanost témat a klíčových slov)
Postupně škálování výkonnostních kanálů a navyšování obratu primárně skrze kampaně
Kontrola mROMI (návratnosti na marži) namísto PNO u jednotlivých kanálů. Díky tomu jsme identifikovali problematické (ztrátové) aktivity a rozpočty přealokovali do jiných kanálů, kde bylo návratnost na marži vysoká.
Krásným příkladem, kde jsme klientovi ušetřili nejvíce, byl jeden ze zbožových srovnávačů. Klient tam investoval vysoké částky – řádově jednotky milionů Kč ročně. Přestože PNO vypadalo v pořádku, v realitě tento kanál generoval mROMI – 79 %.
To znamená, že za každých 100 000 Kč utracených v tomto kanálu vznikla ztráta 79 000 Kč, kterou klient musel dotovat. Podobných ztrátových aktivit jsme identifikovali hned několik.
Klient s námi pokračuje i v roce 2021 a 2022. Hlavní cíle spolupráce pro tyto roky se změnily:
Máme funkční strategii a kvalitně optimalizované veškeré reklamy. Nyní trávíme až 2/3 času prací s velkými objemy dat. To se netýká jen dat z Google Analytics nebo reklamních ůčtů. S daty pracujeme v několika dalších dimenzích:
Power BI, Datastudio pro reporting.
Podklady z účetnictví (zejména výsledovka), interní databáze a data ze CRM.
Obsah řídíme skrze Zoomsphere, na influencery využíváme LaFluence a know-how našich kolegů, kteří se na tuto oblast specializují.
Další business intelligence nástroje (např. Roivenue).
Kontrolu návratnosti investic řešíme skrze vlastní automatizované sheety a přehledy, díky kterým jsme schopni pružně zajistit nejlepší možné čerpání rozpočtů v daný moment.
Předem nadefinová business case, kde máme cíle jak obratové, tak ziskové. Plánování probíhá společně s klientem a využíváme zdroje dat výše.
V letech 2021 a 2022 jsme navíc přidali velké brandové kampaně s cílem budovat povědomí značky a udělat co nejvyšší zásah ve vybraných segmentech. Kampaně jsou připravené na míru s využitím vlastního obsahu (vlastní produkce videí a obsahu) dále display formáty, sociální sítě, RTB a influenceři.
Klíčový vizuál social
Fotografie nafocené pro kampaň
Videa připravená pro kampaň
Influencerská kampaň
U všech našich klientů dbáme nejen na růst obratu, ale především na celkovou ziskovost (u e-commerce to platí dvojnásob). Proto většinu času ignorujeme metriky typu tržby, PNO, cena za konverzi a podobné, protože málokdy vypovídají o tom, jak je daná aktivita pro klienta výdělečná či naopak.
VÝSLEDKY
Za spolupráci v letech 2020 a 2021 jsme společně dosáhli těchto výsledků:
CZ e-shop
Meziroční nárůst obratu za online 2021/2020 celkem o 16 %
Meziroční nárůst tržeb z kampaní 2021/2020 o 28 %
Meziroční nárůst absolutní marže 2021/2020 o 329 %
Meziroční nárůst ziskovosti 2021/2020 (na úrovni marketing profit) o 537 %
SK e-shop
Meziroční nárůst obratu za online 2021/2020 celkem o 21 %
Meziroční nárůst tržeb z kampaní 2021/2020 o 26 %
Meziroční nárůst absolutní marže 2021/2020 o 127 %
Meziroční nárůst ziskovosti 2021/2020 (na úrovni marketing profit) o 123 %
Pozn.: Úroveň marketing profit zahrnuje jak mediální náklady, tak fees za práci agentury. Nárůsty jsou tedy již po zaplacení naší práce.