Blancheporte

Blancheporte - case study

Blancheporte

Klient: Blancheporte
Obor: Móda (e-commerce)
Kampaň: Performance & Branding, Datová analytika, Marketing na sociálních sítích
Období spolupráce: 5/2020 - současnost


  ZADÁNÍ

S fashion značkou Blancheporte jsme začali spolupracovat v krátce po prvním lockdownu, v květnu 2020. Cílů spolupráce pro rok 2020 bylo hned několik:

  1. Kompletní revize online marketingu a nastavení nové strategie pro CZ i SK trhy
  2. Splnění obratových a ziskových cílů nadefinovaných v business case
  3. Zvýšení celkové ziskovosti a sledování ROI na úrovni jednotlivých kanálů (návratnosti na marži, nikoliv jen PNO)

  ZPRACOVÁNÍ

  1. Důkladná analýza všech reklamních účtů a nastavení reklam.
  2. Analýza byznys výsledků skrze účetní výkazy (zejména výsledovku a Roivenue). Řada kanálů vypadá na první pohled z pohledu PNO v pořádku, ale ve skutečnosti tyto aktivity dlouhodobě kumulovaly velké ztráty, které pak měly negativní dopad na celou výsledovku.
  3. Příprava nové strategie – jak celkově pro online (performance i obsahový i marketing), tak i dílčí pro jednotlivé kanály. Největší změny se týkaly Google Ads, RTB systémů, Skliku, sociálních sítí a zbožových srovnávačů.
  4. Příprava business case – nových byznysových cílů, které jsme spočítali na základě dat a uzpůsobili je nové strategii.
  5. Aplikace jednotlivých bodů strategie:
    • Implementace doporučení z analýz, přidání nových typů kampaní, celková optimalizace
    • Konzistentní tvorba kvalitního obsahu, která vycházela z dat (hledanost témat a klíčových slov)
    • Postupně škálování výkonnostních kanálů a navyšování obratu primárně skrze kampaně
    • Kontrola mROMI (návratnosti na marži) namísto PNO u jednotlivých kanálů. Díky tomu jsme identifikovali problematické (ztrátové) aktivity a rozpočty přealokovali do jiných kanálů, kde bylo návratnost na marži vysoká.

Krásným příkladem, kde jsme klientovi ušetřili nejvíce, byl jeden ze zbožových srovnávačů. Klient tam investoval vysoké částky – řádově jednotky milionů Kč ročně. Přestože PNO vypadalo v pořádku, v realitě tento kanál generoval mROMI – 79 %.

To znamená, že za každých 100 000 Kč utracených v tomto kanálu vznikla ztráta 79 000 Kč, kterou klient musel dotovat. Podobných ztrátových aktivit jsme identifikovali hned několik.

Klient s námi pokračuje i v roce 2021 a 2022. Hlavní cíle spolupráce pro tyto roky se změnily:

  1. Máme funkční strategii a kvalitně optimalizované veškeré reklamy. Nyní trávíme až 2/3 času prací s velkými objemy dat. To se netýká jen dat z Google Analytics nebo reklamních ůčtů. S daty pracujeme v několika dalších dimenzích:
    • Power BI, Datastudio pro reporting.
    • Podklady z účetnictví (zejména výsledovka), interní databáze a data ze CRM.
    • Obsah řídíme skrze Zoomsphere, na influencery využíváme LaFluence a know-how našich kolegů, kteří se na tuto oblast specializují.
    • Další business intelligence nástroje (např. Roivenue).
    • Kontrolu návratnosti investic řešíme skrze vlastní automatizované sheety a přehledy, díky kterým jsme schopni pružně zajistit nejlepší možné čerpání rozpočtů v daný moment.
  2. Předem nadefinová business case, kde máme cíle jak obratové, tak ziskové. Plánování probíhá společně s klientem a využíváme zdroje dat výše.
  3. V letech 2021 a 2022 jsme navíc přidali velké brandové kampaně s cílem budovat povědomí značky a udělat co nejvyšší zásah ve vybraných segmentech. Kampaně jsou připravené na míru s využitím vlastního obsahu (vlastní produkce videí a obsahu) dále display formáty, sociální sítě, RTB a influenceři.

Klíčový vizuál social

Blancheporte

Fotografie nafocené pro kampaň

Blancheporte
Blancheporte
Blancheporte
Blancheporte

Videa připravená pro kampaň

Influencerská kampaň

Blancheporte
Blancheporte
Blancheporte
Blancheporte

U všech našich klientů dbáme nejen na růst obratu, ale především na celkovou ziskovost (u e-commerce to platí dvojnásob). Proto většinu času ignorujeme metriky typu tržby, PNO, cena za konverzi a podobné, protože málokdy vypovídají o tom, jak je daná aktivita pro klienta výdělečná či naopak.

  VÝSLEDKY

Za spolupráci v letech 2020 a 2021 jsme společně dosáhli těchto výsledků:

CZ e-shop

  • Meziroční nárůst obratu za online 2021/2020 celkem o 16 %
  • Meziroční nárůst tržeb z kampaní 2021/2020 o 28 %
  • Meziroční nárůst absolutní marže 2021/2020 o 329 %
  • Meziroční nárůst ziskovosti 2021/2020 (na úrovni marketing profit) o 537 %

SK e-shop

  • Meziroční nárůst obratu za online 2021/2020 celkem o 21 %
  • Meziroční nárůst tržeb z kampaní 2021/2020 o 26 %
  • Meziroční nárůst absolutní marže 2021/2020 o 127 %
  • Meziroční nárůst ziskovosti 2021/2020 (na úrovni marketing profit) o 123 %

Pozn.: Úroveň marketing profit zahrnuje jak mediální náklady, tak fees za práci agentury. Nárůsty jsou tedy již po zaplacení naší práce.