27. 11. 2020 | Tereza Brůžková
Na Instagramu je už víc jak miliarda aktivních uživatelů měsíčně. Zaujmout na téhle sociální síti ale není jen tak. V tomhle článku vám prozradíme, jak povýšit váš firemní účet na vyšší level a oslovit nové i stávající zákazníky.
Popisek profilu je základem, který ostatním uživatelům Instagramu napoví, jaký obsah ve vašem feedu najdou. Pokuste se v povolených 150 znacích vysvětlit, kdo jste a čím se zabýváte. Vyzdvihněte, v čem se odlišujete od ostatních a proč by vás lidé měli sledovat. Do bia můžete také umístit odkaz na své webovky nebo třeba na nový článek, o kterém se zmiňujete v posledním příspěvku.
Instagram rozhodně není jen platformou ke sdílení pěkných obrázků a videí. Těmi sice můžete své sledující zaujmout, sebelepší post se ale snadno mine účinkem, pokud své fanoušky nevyzvete k akci. Nezapomeňte proto vždy nenuceně odkázat na vaše webové stránky, kde se toho lidé dozví víc. Buďte v kontaktu s publikem, odpovídejte na komentáře a v postech se nebojte klást otázky.
Insta příběhy, které do 24 hodin zmizí, jsou mezi uživateli Instagramu velice oblíbené. Na jejich kvalitu není díky časovému omezení kladen takový nárok a vy se tak nemusíte bát, že vám méně kvalitní fotka zničí výstavní feed. Přidejte do stories filtry, samolepky, ankety a otázky. Používejte i odpovídající gify nebo písničky, zkrátka se při vytváření příběhů nebojte trochu odvázat.
Když se řekne hashtagy, hned vám v hlavě vyskočí #followforfollow nebo #likeforlike? Tyhle nadužívané hashtagy vám moc slávy nepřinesou a dokonce se může stát, že váš profil ostatní uživatelé nějakou dobu ani neuvidí. Instagram totiž určité hashtagy označuje za spam, a pokud některý z nich zrovna použijete, ocitnete se na černé listině účtů a váš obsah se nikomu neukáže.
V posledních letech se s influencery doslova roztrhl pytel. Nezůstávejte pozadu a dejte placené spolupráci také šanci. Vybírejte si influencery s relativním obsahem, který má s vašimi produkty nebo službami něco společného, nebo navažte affiliate spolupráci se spřízněnou firmou. Snadno tak dáte o sobě vědět a třeba tak na svůj firemní profil přivedete nové sledující.