Chcete úspěšný Instagram? 5 tipů, jak vyšperkovat firemní profil

27. 11. 2020 | Tereza Brůžková

Na Instagramu je už víc jak miliarda aktivních uživatelů měsíčně. Zaujmout na téhle sociální síti ale není jen tak. V tomhle článku vám prozradíme, jak povýšit váš firemní účet na vyšší level a oslovit nové i stávající zákazníky.

Představte se v BIO

Popisek profilu je základem, který ostatním uživatelům Instagramu napoví, jaký obsah ve vašem feedu najdou. Pokuste se v povolených 150 znacích vysvětlit, kdo jste a čím se zabýváte. Vyzdvihněte, v čem se odlišujete od ostatních a proč by vás lidé měli sledovat. Do bia můžete také umístit odkaz na své webovky nebo třeba na nový článek, o kterém se zmiňujete v posledním příspěvku.

Vyzvěte fanoušky k akci

Instagram rozhodně není jen platformou ke sdílení pěkných obrázků a videí. Těmi sice můžete své sledující zaujmout, sebelepší post se ale snadno mine účinkem, pokud své fanoušky nevyzvete k akci. Nezapomeňte proto vždy nenuceně odkázat na vaše webové stránky, kde se toho lidé dozví víc. Buďte v kontaktu s publikem, odpovídejte na komentáře a v postech se nebojte klást otázky.

Vyhrajte si se Stories

Insta příběhy, které do 24 hodin zmizí, jsou mezi uživateli Instagramu velice oblíbené. Na jejich kvalitu není díky časovému omezení kladen takový nárok a vy se tak nemusíte bát, že vám méně kvalitní fotka zničí výstavní feed. Přidejte do stories filtry, samolepky, ankety a otázky. Používejte i odpovídající gify nebo písničky, zkrátka se při vytváření příběhů nebojte trochu odvázat.

Používejte ty správné hashtagy

Když se řekne hashtagy, hned vám v hlavě vyskočí #followforfollow nebo #likeforlike? Tyhle nadužívané hashtagy vám moc slávy nepřinesou a dokonce se může stát, že váš profil ostatní uživatelé nějakou dobu ani neuvidí. Instagram totiž určité hashtagy označuje za spam, a pokud některý z nich zrovna použijete, ocitnete se na černé listině účtů a váš obsah se nikomu neukáže.

Spolupracujte s influencery

V posledních letech se s influencery doslova roztrhl pytel. Nezůstávejte pozadu a dejte placené spolupráci také šanci. Vybírejte si influencery s relativním obsahem, který má s vašimi produkty nebo službami něco společného, nebo navažte affiliate spolupráci se spřízněnou firmou. Snadno tak dáte o sobě vědět a třeba tak na svůj firemní profil přivedete nové sledující.