Co neříkat a jak se chovat na sociálních sítích?

5. 11. 2014 | Bc. Kristýna Jonáková

Co jsou sociální sítě, ví v dnešní době každý, a taky je většina z nás používá. Mít profil na sociální síti, ať už je to Facebook, LinkedIn, Twitter nebo jiná platforma je jedna věc, ale umět se na sociálních sítích chovat je věc druhá. Nezapomeňte, že to co jednou na internet napíšete, tam je napořád.

A teď k tématu. Víte, jak se na sociálních sítích nechovat?

Máte firemní profil na Facebooku a necháváte ho spravovat recepční, obchodním zástupcem či někým jiným, kdo nemá o pravidlech chování na sociálních sítích ani ponětí? Zaděláváte si na malér! Pomocí nevhodných příspěvků můžete sami sobě ublížit a poškodit tak i dobré jméno Vaší společnosti.

Postujete příspěvky co nejvíce to jde? Přestaňte! Někdy méně znamená více. Nesnažte se fanoušky své stránky přehltit a tím pádem třeba i unudit. Přispívat 5x denně není cesta k úspěchu, na druhé straně přispívat jednou za měsíc také není ideální.

Objevují se Vám na stránce hanlivé komentáře od haterů? Nebuďte zbrklý a ihned je nemažte. Pokud je negativní hodnocení nebo příspěvek neoprávněný, v klidu dotyčnému odpovězte. Tím, že něco vymažete, neznamená, že si hater nezaloží nový profil a nebude psát hanlivé komentáře zas a znova. Pokud je negativní hodnocení oprávněné, taky se pokuste ho nemazat. Omluvte se, a vysvětlete, z jakého důvodu došlo k tomu omylu. Rozhodně se nesnažte vymlouvat nebo snad stěžovatele ignorovat. Jednou z variant řešení tohoto problému, je například odklonění diskuze na email, zde pak můžete problém v klidu vyřešit.

Víte, čemu se dále vyvarovat? Na firemním profilu si nevylévejte své vlastní pocity. Nikoho to nezajímá. Neřešte politiku, pokud zrovna nespravuje fanpage některé z politických stran a ani se nesnažte hanit svou konkurenci. Nepůsobí to zrovna profesionálně. Pokud chcete, aby fanoušci brali Vaši firmu seriózně, vyvarujte se i postování příspěvků o náboženství a sexuální tématice.

Některé z výše uvedených doporučení by měli brát v potaz i uživatelé svých soukromých profilů, v dnešní době není tajemstvím, že dost často si zaměstnavatel své budoucí zaměstnance prověřuje právě i na sociálních platformách.

A na konec připomenutí a shrnutí v bodech toho, jakému chování se na sociálních sítích vyvarovat.

Jak se nechovat, a co neříkat?

  • Neříkat negativita o své konkurenci
  • Nepsat o politice, náboženství a sexuálním životě
  • Nedostat se do sporu s rozzlobenými zákazníky a neignorovat je
  • Nesdílet příliš ze svého soukromí