4 důvody, proč začít s firemním blogem

9. 12. 2021 | Lucie Zadražilová

V době, kdy na internetu všichni čtou, vzdělávají se i baví, je firemní blog skoro nutnost. Tady jsou 4 důvody.

1. Vodíte návštěvníky na svůj web

Tvorba kvalitního a smysluplného obsahu napomáhá k optimalizaci pro vyhledávače. Zvyšte viditelnost vašeho webu v organických výsledcích vyhledávání s použitím klíčových slov. Lidé většinou nebudou napřímo hledat váš produkt nebo službu, naopak si budou ve vyhledávači teprve dělat přehled o nabídce. Pokud budete mít na webu dobře podchycené SEO, zvýšíte šanci, že lidé zavítají právě k vám, a ne na konkurenční stránky.

2. Ukazujete, že jste profík v oboru a budujete si důvěru

Napsat dobrý článek může trvat až několik hodin. Tak ať stojí za to! Vzdělávejte své čtenáře a ukažte jim, že jste expertem v oblasti, ve které podnikáte. Naservírujte lidem na vašem webu aktuální informace z oboru. Kvalitní obsah se stane pro čtenáře návykovým a budou se pravidelně vracet. Kromě toho si u nich budujete důvěru a vytvoříte si kolem sebe komunitu lidí sdílející stejné hodnoty.

3. Máte content na sociální sítě

Nemáte nápady na příspěvky nebo se u vás neděje nic zajímavého? Využijte články na blogu: sdílejte je na sociálních sítích a vyvolávejte diskuzi. Můžete tak zvýšit zájem o váš byznys.

4. Informujete o novinkách (nejen) ve vaší firmě

Blog je skvělý nástroj, jak “přinutit” zákazníky, aby zůstali v obraze. Pokud jsou odběratelé newsletteru, dostanou automatické upozornění na nový článek a můžou ho sdílet dál. Zavádíte nový produkt? Začali jste s podcastem? Máte tipy, které budou čtenáře zajímat? Napište o tom! Návštěvníky blogu máte možnost nenásilnou formou seznámit s vaším produktem nebo službou. Což působí mnohem lépe, než když jim přistane tištěný leták v poště, který s velkou pravděpodobností vyhodí do koše.

Nečekejte, že po vypuštění prvního článku na blog budete mít hned několik tisíc čtenářů. I v tomto případě se vyplatí mít hodně trpělivosti a být konzistentní. Hodně štěstí!