4 principy využité pro aktivaci značky ROKU gin

26. 5. 2023 | Eva Hůlová

ROKU gin vstoupil na český trh v létě 2021 a přinesl tak nový vítr do jinak nasyceného trhu ginových značek. Jak se japonskému ginu povedlo tak rychle získat pozornost a stát se jedním z významných brandů na našem trhu? Pomocí influencer marketingu.

Tady pro vás máme 4 zásadní principy, které jsme při spolupráci s influencery dodržovali.

1. Strategie a dlouhodobá spolupráce

Jedním z klíčových faktorů úspěchu kampaně ROKU ginu je dlouhodobá spolupráce s influencery. Namísto jednorázové kampaně jsme se rozhodli budovat s influencery partnerský vztah založený na důvěře a porozumění. Dlouhodobá spolupráce umožňuje značce posílit přítomnost na sociálních sítích a vytvořit konzistentní sdělení, které oslovuje širokou a angažovanou komunitu.

Protože jsme identifikovali zvýšený trend konzumace ginu v létě a okolo Vánoc, postavili jsme strategii na tematicky laděných kampaních inspirovaných ročními obdobími. To nám umožnilo v těch nejvytíženějších měsících oslovit specifickou cílovou skupinu a inspirovat ji k objevení nových chuťových zážitků právě s ROKU ginem.

2. Budování vztahů s influencery

Díky budování vztahu s influencery se podařilo vytvořit silné spojení mezi nimi a značkou. Influenceři se přirozeně stali ambasadory ROKU ginu a autenticky propagují značku mezi svými sledujícími třeba i mimo zasmluvněné období.

K budování vztahu využíváme několik efektivních metod. Prvním z nich jsou exkluzivní eventy zaměřené na prezentaci a degustaci drinků. Influenceři se tak seznamují s týmem, poznávají filosofii značky a sdílejí obsah z akce na svých instagramových profilech. Také jsme jim poskytli podporu prostřednictvím školení ohledně komunikace v rámci výstupů, aby co nejlépe reflektovali hodnoty a příběh značky.

Balíčky s potřebnými produkty k tvorbě výstupů jsou pečlivě navrženy, aby zprostředkovaly nádech Japonska, řemeslnost a prémiovost ROKU ginu. Jsou prezentovány v dřevěných bedýnkách se zlatou stuhou, vyvolávajících pocit exkluzivity a luxusu. Obsah balíčku nabízí mimo jiné různé prvky evokující japonskou kulturu, abychom co nejvíc posílili autentickou inspiraci. Celkově jsou tyto balíčky navrženy, aby byly "instafriendly" a influenceři je prostě chtěli sdílet.

3. Využití autentického obsahu

V rámci výstupů se zaměřujeme na kvalitní obsah, který osloví cílovou skupinu našich influencerů z řad cestovatelů, foodies a milovníků módy. Obsah, který představuje unikátní kombinaci japonských ingrediencí použitých při výrobě ginu, je strategicky šířený prostřednictvím sociálních sítí. V létě se zaměřujeme na recepty na osvěžující drinky. Naopak v zimě na speciální vánoční kampaně, protože ROKU gin může fungovat jako luxusní dárek pro milovníky kvalitního alkoholu.

To pomohlo oslovit Čechy a inspirovat je k objevení nových chuťových zážitků s ROKU ginem. Pravidelně aktivujeme publikum prostřednictvím soutěží, aby sledující více interagovali a měli možnost poznat značku na vlastní chuťové pohárky.

4. Podpoření výkonnostní reklamou

Dalším z cílů ROKU ginu byla co největší efektivita cena vs. dosah, proto podporujeme výstupy influencerů výkonnostní reklamou na Instagramu a Facebooku. Investujeme do cílených reklamních kampaní zahrnující segmentaci podle geografické polohy, zájmů a demografických údajů. To nám pomáhá zvýšit frekvenci zobrazení značkového obsahu jejich sledujícími, kterým se pak spojení značky a influencera vryje do paměti. Dále také oslovujeme další specifické skupiny uživatelů na sociálních sítích, kteří mají zájem o japonskou kulturu, ginové koktejly nebo luxusní alkoholické nápoje.

Influenceři jsou často známí i mimo svoji bublinu na sociálních sítích a lidé jejich obličej znají. Proto když je vidí ve spojení se značkou, působí to na ně jako záruka kvality. Tento faktor posiluje důvěru a vede k větší ochotě značku přijmout.

Díky těmto principům se nám podařilo ROKU gin přetransformovat z neznámé značky na významný brand za relativně krátkou dobu. ROKU gin je příkladem úspěšného spojení tradičních výrobních technik s moderními marketingovými strategiemi, které přinášejí pozitivní výsledky a staví pevný základ pro budoucí růst a úspěch brandu.

V LCG New media poskytujeme našim klientům komplexní služby v oblasti webdesignu, vývoje webových stránek, online marketingu, sociálních médií, tvorby obsahu, SEO optimalizace a grafického designu. Podívejte se, jak můžeme pomoci i vaší značce.