4 tipy jak vylepšit jakýkoliv text

15. 6. 2018 | Petr Koubek

Smsek, emailů a notifikací chodí obrovské množství. Když se nad textem zamyslíte, ušetříte čas nejen adresátovi, ale i sobě. Budete mít totiž mnohem větší pravděpodobnost, že si váš text dotyčný přečte a po jeho přečtení udělá to, co po něm chcete.

  1. Konkrétní a chytlavý začátek

    Hned na začátek dejte to nejdůležitější. Ať už je to první věta smsky, FB textu, nebo předmět mailu. Budete mít největší pravděpodobnost, že dotyčný bude číst dál.

  2. Co, proč a kam dál

    Co nejrychleji a nejjasněji zformulujte, co potřebujete, proč to chcete právě po adresátovi a co by ideálně měl dotyčný udělat, až se čtením vašeho mailu, smsky nebo FB postu skončí.

    Když se bude muset čtenář zamyslet nad tím, co po něm vlastně chcete, velmi pravděpodobně půjde dělat něco jiného a už si na vás nevzpomene.

  3. Zdvořilostmi čtenáře unudíte

    Pozdrav, zdvořilostní otázka ohledně zdraví a nálady, ujištění se, jestli náhodou neobtěžujete a pak se možná začnete blížit jádru věci.

    Ne, nemáte se chovat jako hulvát, který neumí ani pozdravit. Ale na rovinu - korespondenci s Guthem-Jarkovským by dneska nikdo nedočetl.

    Pozdravte a slušně směřujte rovnou k věci. Čtenáři tím určitě uděláte mnohem větší radost než zdvořilostními tanečky.

  4. Rozdělujte, tučněte, odrážejte

    Lidé dnes často ani pořádně nečtou, spíš scanují - tedy přelétnou text očima. Jeden velký blok textu jim na první pohled nic neřekne, tak půjdou někam dál a vy jste nahraní.

    Když text rozdělíte do odstavců, to nejdůležitější vytučníte, nebo rozdělíte do seznamu s odrážkami, všichni hned na první pohled pochopí, o co jde a na co je potřeba se soustředit.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

Zavřít

Zaregistrujte se a sledujte novinky a tipy ze světa online marketingu. Dostanete jako první vědět hned jak vydáme nový Ebook nebo publikujeme nový článek na blogu.


Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů
dle zákona 101/2000 sb.