6. 12. 2017 | Markéta Lasotová
Instastories jsou na vzestupu a jejich potenciál je větší, než by se mohlo zdát. Ještě jste neobjevili jejich kouzlo? Přečtěte si, proč byste jim měli dát šanci.
Autentický a aktuální obsah táhne. Nechte své fanoušky podívat se do zákulisí. Ukažte jim váš produkt nebo službu v akci. Nabídněte jim něco exkluzivního. Nemusí jít o žádné krásné a stylové fotografie, které dáváte běžně na svoji instagramovou zeď. Přesto byste měli zachovat určitou kvalitu. Minimálně se vyhněte tmavým a rozmazaným fotografiím.
Při prohlížení Instagramu jsou lidé většinou zahlceni hromadou a hromadou fotek. Snadno tak přehlédnou váš nový příspěvek nebo v horším případě se k němu ani nedostanou. Řešením může být avizování nového postu právě v Instastories.
Možnost vysílat živě je jedna z hlavních výhod Instastories. Je na vás, jestli lidem ukážete, kde zrovna jste, co děláte nebo si s nimi jen chcete popovídat a odpovědět na jejich otázky. Živé Q&A je jeden z nejpopulárnějších formátů videí, tak to určitě vyzkoušejte.
Videoobsah vládne a jinak tomu není ani v Instastories. Kromě klasických videí můžete natočit i vtipný boomerang, nový superzoom nebo přehrávání pozpátku. Z nudného záběru se tak rázem stane vtipné a zajímavé video.
Stejně jako ve feedu můžete i u fotek a videí v Instastories označovat ostatní a používat hashtagy. Ty jsou, ale na obrázku viditelné, proto to s nimi nepřežeňte. Vyberte jeden nebo dva důležité a ty použijte.
Všichni milují soutěže, ale ne všichni jsou ochotní sdílet vaši fotku na svou Instagramovou zeď. Zvlášť když ji mají perfektně sjednocenou a pečlivě vybírají, co na ni dají. V Instastories si, ale puntičkářství a perfekcionismus můžou klidně odpustit. Dejte svým fanouškům možnost sdílet soutěžní fotku v Instastories a sami uvidíte, že se to vyplatí.
Funkci přímých odkazů sice Instagram zatím testuje a mají k ní přístup jen ověřené účty, ale rozhodně stojí za zmínku. Můžete díky nim ze svého příběhu poslat diváky přímo na svůj web, blog nebo facebook, zkrátka kam zrovna potřebujete. Nemusí se tak zdlouhavě překlikávat na vybranou stránku přes odkaz v popisku vašeho profilu.
Přidávat fotky a videa na zeď párkrát do týdne možná stačí, ale Instastories byste měli rozhodně plnit častěji. Nejlépe i několikrát denně. Pět až deset příběhů za den je ideální. Máte větší šanci, že vás fanoušci zaznamenají a zároveň je nezahltíte nadbytečným množstvím obsahu a informací.
Instastories jsou skvělé místo, kde můžete testovat nejrůznější grafiky, fotky a videa. Můžete si vyhrát s nálepkami, písmem a filtry, které aplikace nabízí. Ptejte se svých fanoušků na názor a prostě zkoušejte a experimentujte.
Jestli lidé obecně neradi narušují vzhled své zdi, pak u influencerů to platí dvojnásobně! Je mnohem pravděpodobnější, že vám odsouhlasí několik zmínek o vašem produktu nebo službě ve svých příbězích, než že vloží vaši fotku do svého feedu.. Pro ně je to jednodušší a pohodlnější na výrobu a pro vás to může být značně výhodnější a levnější způsob spolupráce.
Už jste se pustili do svého prvního příběhu? Vyzkoušeli jste živé vysílání nebo otestovali jinou jedinečnou funkci? Dejte nám vědět, jestli Instastories používáte a co vás na nich nejvíc baví. Těšíme se na komentáře!