12 vět, kterými přivedete každého grafika k šílenství

14. 3. 2018 | Markéta Lasotová

Co způsobuje cukání oka, bledost a kruhy pod očima grafiků? Zjistěte, čím doháníte vašeho grafika k šílenství.

Ve světě kreativity

Každý grafik je v jádru umělec. Kreativní duše, která potřebuje být pro svou práci, tak trochu introvert žijící v jiném světě. Proto může být komunikace mezi světem grafiků a světem běžných smrtelníků občas dost o nervy. Hlavně o ty grafikovy. Na tyhle věty byste si měli dát pozor, pokud nechcete, aby se váš drahý grafik nerozhodl jednoho krásného dne vyskočit z okna.

  1. Je to jen drobnost, to budeš mít za chvilku.

    Jasně. Z chvilky se stane půlhodina z té hodina a najednou trvá posunutí červeného kolečka 3 hodiny. Protože nakonec by bylo lepší změnit mu barvu, třikrát ho přesunout jinam, desetkrát mu změnit velikost a vůbec to celé úplně předělat.

  2. Zvládneš to do… (hodiny, zítřka, konce týdne)?

    Odhadnout náročnost některých úkolů je zkrátka oříšek. Rychlost práce ovlivňuje nesčetně faktorů. Od momentálního psychického rozpoložení přes schopnost programu reagovat na příkazy bez zkolabování celého systému až po celkový rozsah práce. Takže hotové to bude, až to prostě bude.

  3. Udělej třeba 10 verzí. Já si pak vyberu.

    Vymyslet x verzí šablony, loga nebo návrhu webu je kreativně i časově náročné. Zvlášť v případě, kdy múza ne a ne přijít.
    Pak zbývá ještě doufat, že si zadavatel opravdu vybere.

  4. Šlo by to udělat víc… (dynamičtější, zábavnější, virální atd.)?

    Přestože grafici někdy opravdu předvádí kouzla a zázraky, mezi jejich superschopnosti nepatří čtení myšlenek. Když chcete změnu, vyjadřujte se jasně. Nejlíp konkrétními výrazy jako větší, barevnější, ostřejší, oblejší apod.

  5. To nějak půjde „vyfotošopovat“ ne?

    Tohle platí hlavně při úpravě fotek. Samozřejmě, že to nějak půjde. Ale otázkou zůstává, jak to bude nakonec vypadat?
    Moc úprav někdy spíš škodí, než pomáhá, takže je lepší tu fotku vyfotit rovnou než ji pak hodiny upravovat v postprodukci.

  6. Je to super, ale…

    „Ale“ je asi to nejhorší slovo na světě. Vždycky značí nějaký zádrhel. Což je něco, co po několikahodinové práci nikdo slyšet nechce. Úpravy jsou samozřejmě někdy nezbytné, ale když už se objeví, tak je ideální je říct všechny najednou. Zdrženlivost a postupné úpravy a připomínky jsou u grafiky čiré zlo.

  7. Může být to logo větší?

    Logo je pro spoustu firem ta nejdůležitější věc na světě. Je to pochopitelné, ale opravdu chcete tu krásnou grafiku úplně zabít tím, že do 50 % vizuálu vecpete logo? Zkuste se držet při zemi. Nebo se zaměřit na to, aby vaše značka byla rozpoznatelná právě i podle stylu vizuálů, ať už grafik nebo fotek. Uvidíte, že vaši zákazníci to ocení.

  8. Tam to jen zmáčkneš v tom programu a je to ne?

    Většina programů opravdu umí skvělé a cool věci, ale i tak mají svá omezení. Někdy je třeba výsledný vizuál poupravit i ve třech různých programech, aby byl výsledek perfektní. Mimoto záleží i na člověku, který sedí mezi monitorem a klávesnicí. Znát funkci a využití úplně všech tlačítek a ikonek zabere roky testování a zkoušení.

  9. Jak dlouho to bude trvat?

    Tohle je vlastně podobné jako bod č. 2. Někdy to může být hodinka někdy i dva dny. Zásadní je, mít správné zadání a určit si kontrolní milníky. Ušetříte tím čas sobě i grafikovi.

  10. Tohle je poslední změna, slibuju.

    Vážně? Jste si opravdu jistí, že je to naposledy? Raději byste si měli třikrát rozmyslet, jestli tuhle nenáviděnou větu řeknete nahlas. Není totiž nic horšího než nesplněné sliby.

  11. Představuju si to nějak takhle.

    Konkrétní zadání je skvělé. Je milé, že se snažíte svému grafikovi napovědět vlastní kresbou. Ale někdy je i nad chápaní grafika, co jste těmi klikyháky měli na mysli.

  12. Potřebuju z tohohle „jpegu“ udělat grafiku pro tisk.

    I zázraky mají své meze. Můžete se stavět na hlavu, ale z rastrového obrázku, který má rozlišení 100×100 pixelů prostě grafiku pro tisk o velikosti 2000×2000 pixelů prostě neuděláte. Řešením je, mít vždycky všechno v původních upravovatelných souborech nebo pracovat jen s vektorovou grafikou.

Tak co? Kolik z uvedených vět běžně používáte v komunikaci s grafikem? A jestli jste grafik, kolik z nich denně slýcháte?
Víte o dalších, které jsme nezmínili? Dejte nám vědět do komentářů na naší facebookové stránce.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

Zavřít

Zaregistrujte se a sledujte novinky a tipy ze světa online marketingu. Dostanete jako první vědět hned jak vydáme nový Ebook nebo publikujeme nový článek na blogu.


Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů
dle zákona 101/2000 sb.