Facebook má nový název Meta. Co nás čeká dál?

12. 11. 2021 | Kačka Kožnarová

Ano je to tak. Mark Zuckerberg 28. 10. 2021 na Connect 2021 uvedl společnost Meta. Je to nový název mateřské společnosti Facebook. Nejde ale o sociální síť, kterou většina lidí zná a používá, ale o společnost Facebook, která zastřešuje další aplikace jako Instagram, Messenger, WhatsApp nebo Oculus. Jako logo společnost vybrala symbol nekonečna, tedy ležaté osmičky.

Firemní značka by podle Zuckerberga měla zahrnovat vše co firma dělá a co chtějí dále vybudovat. Protože se ale společnost chce ubírat dalším směrem, nové jméno jim dává smysl. Nový název totiž odkazuje na metaverzum tzv. nový internetový svět, který chce do budoucna vybudovat. Tedy prostředí, kde se potká rozšířená realita, domácí smart technologie a VR avataři.

Co znamená meta a co to je metaverzum? „Meta“ – něco nadřazeného. „Verzum“ je společná součást se slovem „universum“. V češtině tedy můžeme přeložit jako metavesmír.

Co nás tedy do budoucna čeká? Jde o to, že budeme moci prolínat reálný život s virtuálním. Například společně dělat s dalšími lidmi věci, které bychom v reálném životě nemohli nebo neměli čas dělat. Setkávat se kdykoliv, odkudkoliv a s kýmkoliv. 3D prostory umožní socializovat se, učit se, pracovat a hrát si pomocí vytvořeného „avatara“. Tedy svého digitálního zástupce, který může vypadat jako vy a vyjadřovat to, jak se cítíte. Tento svět tedy budou tvořit sami lidé z celého světa a otevřen bude všem.

Nápad pramení ze zkušeností nynější „covidové“ doby, kdy jsme zažili lockdowny a home office bez socializace. Toto řešení by mělo uspokojit naši touhu vídat se a bavit se i z domova. Fanoušci si ale na tento druhý život počkají, protože vývoj bude trvat ještě několik let.

Prozatím by se do tohoto světa lidé měli dostat pomocí speciálních VR brýlí, které vyrábí společnost Oculus, kterou společnost Meta také vlastní. Pro mnoho lidí ale budou právě VR brýle velkým luxusem, protože stojí více než veliká televize, která právě pro Čechy důležitým centrem svého obydlí. Může se tedy stát, že právě díky tomu, může společnost o hodně uživatelů sociální sítě přijít.

Líbí se Vám budoucí vize ohledně virtuální reality? Pokud ano, tak se určitě můžete těšit a přečíst si náš další blog o využití VR a AR (nejen) v marketingu.