3. 10. 2016 | Radek Šnajdr
Modrá sociální síť se jen tak nezastaví. Aktuálně přichází s novinkou týkající se dynamických reklam. Ty se zaměří na retail a budou zobrazovat dostupné produkty obchodů, v jejichž blízkosti se zrovna nacházíte. Dynamic Ads for Retail se bude snažit cílit na takové uživatele, kteří si pro ně s největší pravděpodobností do obchodu přijdou.
Téměř polovina nákupů uskutečněných v kamenných prodejnách je ovlivněna nějakou online interakcí. Toho si je Facebook velmi dobře vědom a proto se obchodům snaží pomáhat. K možnosti lokalizovat prodejnu, metrikám pro návštěvnost a rozhraní pro offline konverze přidává ještě nový reklamní formát.
Dynamic Ads for Retail vychází z klasických Dynamic Product Ads. Na rozdíl od původních dynamických reklam se však zaměřují pouze na offline prodeje. Jsou také spojeny s Local Awereness a tak se nabízejí jen tomu, kdo se zrovna nachází poblíž.
V reklamě se kromě informací o konkrétním produktu dozvíte také jeho dostupnost a navíc i návod, jak se k němu dostanete. Nemusíte tedy vůbec opouštět rozhraní aplikace.
Nechybí ani call-to-action prvky jako jsou „Koupit online“, „Kontaktovat nejbližší obchod“ nebo „Uložit zboží na později“. K mání bude také záložka, která vám umožní zobrazit si další produkty dostupné v okolí. Aby byly informace vždy aktuální, je cílem Facebooku přinutit obchody k jejich aktualizaci minimálně jednou za 24 hodin.
Až doposud jste si cílové publikum definovali sami. Teď to Facebook udělá za vás. A to na základě dat od uživatelů, kteří sdíleli svou polohu a zároveň je u nich pravděpodobné, že se v kamenném obchodě zastaví.
Zatím se testuje a během několika měsíců by měl být dostupný vybraným značkám. Špatnou zprávou je to, že obchody v hustě obydlených oblastech nebudou moct tuto novou funkci využívat ani v budoucnu, neboť je pro Facebook velice obtížné odhadnout, zda uživatel pouze prochází nebo se skutečně do obchodu chystá.