Facebook přidává novou možnost pro vlastní audienci

18. 11. 2016 | Mgr. Vojtěch Lambert

Jak moc efektivní cílit na vlastní audience, jako jsou databáze, návštěvníci webu nebo lidi co interagovali s vaším videem nebo v rámci Leads Ads kampaní je jasná věc. Uvedené cílení vykazuje velmi dobré výsledky napříč našimi kampaněmi a je to to hlavní, co používáme v rámci cílení. Facebook toto samozřejmě ví a tak přidává další možnost cílení.

O co se jedná?

Nově přidal funkci vytváření vlastních audiencí skrze interakci lidí s vaší stránkou. Tato informace se začala šířit 16.11. po sítích a napsal o tom i Adweek. Pokud tak máte větší firemní stránku nebo se staráte klientovi o nějakou takovou, toto bude velká pecka! Doteď jste mohli pouze zvát lidi, kteří lajkují vaši stránku ke sledování, ale to nebylo tak moc efektivní. Naopak cílení na ty, kteří interagují a likují vaše video je velmi efektivní.

Jak to bude fungovat?

Budete moct tedy cílit své reklamy na lidi, kteří:

  1. navštívili vaši stránku
  2. interagovali s příspěvkem nebo reklamou
  3. klikli na call-to-action tlačítko
  4. napsali vám zprávu na stránku
  5. uložili nebo sdíleli stránku nebo příspěvek

Pokud delší dobu spravujete reklamy nebo obsah nějaké stránky víte, že toto byla jedna z oblastí, která byla velmi žádaná. Osobně to vidím jako klíčovou změnu a nejlepší novinku tohoto roku. Otevírá se obrovský potenciál v optimalizaci nákladů a cílení. Novinka se nyní postupně roluje do všech reklamních účtů a už se těšíme, jak ji zapojíme i u nás!