Google končí s modifikovanou volnou shodou a přináší rozšíření frázové

26. 4. 2021 | Ondřej Ptáček

Ovlivní vyřazení klíčových slov s modifikovanou volnou shodou výkon vašeho Google Ads?

Kdy bude modifikovaná volná shoda končit?

Od února 2021 zahrnuje frázová shoda chování modifikované volné shody pro inzerenty v angličtině, němčině, španělštině, francouzštině, italštině, nizozemštině, portugalštině a ruštině. Od července 2021 půjde i o zbytek jazyků. Od července už nebudou klíčová slova s modifikovanou volnou shodou dostupná, ale frázová shoda bude mít stejné chování.

Mám v účtu něco změnit?

V tuto chvíli nemusíte nic upravovat. Do července budou klíčová slova ve frázové shodě a klíčová slova v modifikované volné shodě nadále fungovat podle starého režimu. Pokud budete chtít přenastavit volnou modifikovanou shodu na frázovou, ztratíte data k vázanému klíčovému slovu. Volnou modifikovanou shodu je možné přidávat až do července, je to ale trochu zbytečné.

Bude to mít dopad na výkon kampaní?

Tato změna nebude mít vliv na skóre kvality, ani na typy shody u vylučujících klíčových slov. Převod může způsobit pokles návštěv. Proto je dobré hlídat výkon kampaní a případně upravit cílení, nabídky nebo rozpočty. V doporučeních by se od července měla objevit i případná duplikace klíčových slov, která navrhne jedno z vašich slov vymazat.

Jak bude změna vypadat a co mi to přinese?

V účtu by kampaně měly být přehlednější a chytrým nabídkám napomoct k lepší optimalizaci. Na druhou stranu, nová frázová shoda zachytí mnohem více dotazů a pro kontrolu kampaně bude potřeba přidávat i více vylučujících klíčových slov.