HLASOVAČKY PRO POKROČILÉ aneb smlouva s ďáblem v praxi

23. 7. 2019 | Jana Křivánková

Vedle facebookových soutěží jsou hlasovačky další ověřenou metodou jak získat vysoký engagement.

Oč se jedná

Správná hlasovačka sestává z pár jednoduchých ingrediencí:

  • Tématu,
  • otázky,
  • call to action prvku,
  • a chytlavého vizuálu.

Geniální téma udělá z vaší hlasovačky parádní zdroj engagementu. Vedle záplavy emotikonů se těšte na smršť názorů a diskusí. Ošemetnost tématu spočívá v tom, že banální otázky nikoho nezajímají, příliš kontroverzní dotazy spustí záplavu hejtů nejen mezi názorovými tábory ale i vůči autorovi postu – vám. Do extra kontroverze se pouštějte jen pokud stojíte na té správné straně, jinak se vám to obratem vrátí. A pokud nejste politické uskupení, vyhněte se politice obloukem.

Nenapadá vás nic kontroverzního nebo to není váš styl? Buďte zábavní.

Příklady:


Kontroverze:

  • Móda – továrny v Asii vs. Domácí výroba – jen pokud patříte k domácím výrobcům.
  • Gastro – kouření v podnicích – ano nebo ne.

Zábava:

  • Zoo – oblíbené zvíře.
  • Kino – najsilnější hrdinové.

Forma otázky je libovolná, ať už je to Ano/Ne, nebo výběr z možností. Vyhněte se vyloženě otevřené otázce. Samozřejmě můžete možnosti doplnit otázkou na jiný názor, ale základní možnosti vždycky jasně definujte.

Call to action prvek je zásadní. Jeho první část se odehrává v textu. Stačí jednoduchá výzva „hlasujte“, „jak to vidíte vy“ apod. Pamatujte, že když zkombinujete zajímavé nebo veselé téma a zeptáte se na názor čtenáře, ve valné většině případů se ho dozvíte.

Vizuálem to začíná i končí. Většina fanoušků hlasovačku pozná už na první dobrou – hlavně podle dostatečně velkých emojis. Myslete na základní grafická pravidla – vyhněte se chaosu i zbytečné přeplácanosti. Mezi moje oblíbené a osvědčené realizace patří:

  • Koláž + emojis
    Výhodou je přehlednost a jasný význam postu – reakce se často dočkáte i od lidí, kteří si jen prohlíží vizuály a posty nečtou. Nepřekračujte 4 možnosti. Vyhrát si můžete s formou kombinací, nezapomínejte dopřt všem možnostem stejný prostor a obrázky stejné kvality.

  • Jeden obrázek + emojis
    Ideální pro hlasovačky typu ANO/NE. Lze použít jen pokud téma dokážete jednoznačně vyjádřit jedním nezavádějícím obrázkem.

  • Jeden obrázek + emojis + varianty
    Pokud pracujete s obsáhlejšími možnostmi, chcete se vyhnout koláži, ale chcete dát jasně najevo, že se jedná o hlasovačku, je tohle vaše volba!

  • Gif – co možnost to obrázek s emotikonem
    Bliká to = zaujme to na první pohled. Dřív bylo potřeba ovládat after effects, teď už stačí využít možnost prezentace při nahrávání obrázků k postu.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

Zavřít

Zaregistrujte se a sledujte novinky a tipy ze světa online marketingu. Dostanete jako první vědět hned jak vydáme nový Ebook nebo publikujeme nový článek na blogu.


Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů
dle zákona 101/2000 sb.