Instagram představil novou funkci „Stories“ a tím začal přímo konkurovat populárnímu Snapchatu!

6. 8. 2016 | Mgr. Eldar Vagabov

Nedávno Kevin Systrom, CEO Instagramu, prohlásil, že je nutné se přizpůsobovat různým inovacím, které přinášejí sociální sítě. Jako příklad uvedl Facebook a jeho „News Feed“, který zanedlouho prý budou veškeré ostatní sítě zkoušet implementovat do svých platforem.

Instagram je založený na fotkách a videích a jako takový tedy konkuruje nejenom Facebooku či Pinterestu, ale také především aplikacím jako Snapchat, který je založen na tzv. Stories, tedy videích, které lidé natáčejí a automatický sdílejí. Je to něco, co Instagramu chybělo a zároveň něco, co by mělo pomoci držet krok s konkurencí.

Název nové funkce je identický jako u Snapchatu; Stories. Tato nová funkce bude dostupná prostřednictvím sady kruhových ikon znázorňujících autory videí v horní liště aplikace. Kliknutím na danou ikonu se Vám zobrazí slideshow z fotografií a videí o délce až 10 sekund. Sami můžete vkládat fotografie a videa prostřednictvím kruhové ikony se znakem „+“, veškerý kontent, který nahrajete tímto způsobem, po 24 hodinách zmizí. Pro ty hravější existuje řada grafických vychytávek včetně možnost přidání textu.

Zobrazení vašich příběhů odpovídá nastavením soukromí vašeho účtu a dokonce lze i zakázat zobrazení vybraným uživatelům, kteří vás sledují. V příbězích nelze dávat „lajky“ ani snímky komentovat, lze pouze odeslat soukromou zprávu.

Má to smysl?

Velkou otázkou zůstává smysl takové funkce právě u Instagramu, který si odjakživa zakládal na více „umělěcky“ založených a filtry vyšperkovaných fotografiích, zatímco právě Snapchat byl aplikací, která se naprosto odlišovala od ostatních a zaměřovala se právě na sdílení příběhů ve formě zábavných videí doplněných o různé vychytávky. To vše se nyní mění a různé, dříve odlišné, aplikace si začínají šlapat po patech.

Možná ten skutečný důvod není v inovacích, ale v číslech. Nedávno Piper Jaffray přišel se studií, která ukazuje popularitu sociálních sítí mezi uživateli školního věku. Výsledky ukazují, že popularita Snapchatu kontinuálně stoupá a značně poráží Instagram. Co tedy zbývá Instagramu? Přijít s něčím, co nabízí Snapchat a ukrojit si sobě značnou porci uživatelů.

Snapchat a Instagram vedou

Průzkum popularity sociálních sítí mezi uživateli s průměrným věkem 16 let jasně ukazuje, že právě Snapchat a Instagram jsou dvě nejpopulárnější aplikace, které dokonce porážejí i Facebook.