Jak funguje nový formát Google Performance Max

29. 4. 2022 | Tomáš Koňařík

Koncem září 2022 by podle informací Google měly skončit klasické nákupní (PLA) a lokální kampaně v podobě, jak je známe. Nahradit by je měl právě formát Perfomance Max (PM). Jak formát funguje? Jaké jsou jeho hlavní přednosti? A hlavně – je to opravdu budoucnost reklamy?

Co to je Performance Max

Na CZ trh byl tento formát uvedený už v průběhu listopadu 2021. Formát rozšiřuje, automatizuje a z velké části zjednodušuje klasické PLA kampaně. Je vhodný jak pro e-commerce, tak i pro lead-based klienty, kde předtím nebyla možnost formát PLA použít.

Jak Performance Max funguje

PM je víc než jen další formát v nabídce. Posledních 5 let Google pracoval na tom, jak reklamní platformu co nejvíc zautomatizovat. PM je výsledek tohoto snažení: plná automatizace, a to napříč všemi službami a platformami, které má Google v portfoliu.

Zjednodušeně formát funguje tak, že systému dodáte pouze kreativu (fotky/video a texty) a Google je začne v různých kombinacích ukazovat na všech možných místech, od vyhledávání, přes obsahovou síť, Youtube a další služby, kde byste jinak museli reklamy ručně nastavovat a optimalizovat. Formát PM toto všechno nejen udělá sám, ale ještě si sám testuje různé kombinace fotek/videí a textů, které mu dodáte. Následně ukazuje ty varianty, kde je nejvyšší pravděpodobnost konverze. To samé platí pro bidding.

Co je potřeba ke spuštění

Implementované měření konverzí v Google Ads. Dále Google potřebuje:

  • Marketingový cíl kampaně (na výběr jsou možnost z předefinovaného frameworku),
  • geo cíle (země/lokalita, kde reklamu chcete zobrazit),
  • a rozpočet. Google doporučuje alespoň $10 000 za měsíc a dobu alespoň 4 týdny. Máme ale vyzkoušené, že PM fungují i s menším rozpočtem, než je doporučených $10 000.

Jak vypadají specifikace pro kreativu

Pro textové reklamy:

  • 3 x 30 znaků pro nadpis,
  • 2 x 90 znaků pro popisky,
  • 1 x 90 znaků pro nadpis.

Pro bannerové reklamy:

Ideální je využít oba doporučené formáty 1200 × 628 px a 1200x1200 px (jako u responzivních reklam). Nesmí chybět loga, která můžete dodat ve formátu 1:1 (1200x1200 px) nebo 4:1 (1200x300 px).

Kombinovat můžete až 15 obrázků a 5 log ve formátu JPG, PNG, animovaný GIF. Maximální velikost jednoho obrázku nesmí překročit 5,120 MB.

Pro video reklamy:

Pracovat můžete s až 5 videi z YouTube. Délka videa min. 10 vteřin

Hlavní výhody PM

Jasně definované cíle

Sami si zvolíte cíle, na které bude algoritmus reklamu optimalizovat (tržby, objednávky, leady apod.).

Strojové učení

Nemusíte nic manuálně nastavovat, testovat a optimalizovat. Google díky strojovému učení sám dokáže identifikovat vaše nejlepší potenciální zákazníky napříč všemi službami Google. Reklamu bude zobrazovat tam, kde je nejvyšší pravděpodobnost konverze.

Lepší výkon

V porovnání s klasickými formáty (např. PLA) je výkon lepší o 10–15 %, někdy to může být i více.

Automatizace šetří práci

Stačí nahrát formáty výše a o zbytek se postará Google. Vám zůstane více času na strategii a přípravu kvalitních podkladů. Ušetříte čas, který byste jinak museli věnovat optimalizaci.