29. 4. 2022 | Tomáš Koňařík
Koncem září 2022 by podle informací Google měly skončit klasické nákupní (PLA) a lokální kampaně v podobě, jak je známe. Nahradit by je měl právě formát Perfomance Max (PM). Jak formát funguje? Jaké jsou jeho hlavní přednosti? A hlavně – je to opravdu budoucnost reklamy?
Na CZ trh byl tento formát uvedený už v průběhu listopadu 2021. Formát rozšiřuje, automatizuje a z velké části zjednodušuje klasické PLA kampaně. Je vhodný jak pro e-commerce, tak i pro lead-based klienty, kde předtím nebyla možnost formát PLA použít.
PM je víc než jen další formát v nabídce. Posledních 5 let Google pracoval na tom, jak reklamní platformu co nejvíc zautomatizovat. PM je výsledek tohoto snažení: plná automatizace, a to napříč všemi službami a platformami, které má Google v portfoliu.
Zjednodušeně formát funguje tak, že systému dodáte pouze kreativu (fotky/video a texty) a Google je začne v různých kombinacích ukazovat na všech možných místech, od vyhledávání, přes obsahovou síť, Youtube a další služby, kde byste jinak museli reklamy ručně nastavovat a optimalizovat. Formát PM toto všechno nejen udělá sám, ale ještě si sám testuje různé kombinace fotek/videí a textů, které mu dodáte. Následně ukazuje ty varianty, kde je nejvyšší pravděpodobnost konverze. To samé platí pro bidding.
Implementované měření konverzí v Google Ads. Dále Google potřebuje:
Pro textové reklamy:
Pro bannerové reklamy:
Ideální je využít oba doporučené formáty 1200 × 628 px a 1200x1200 px (jako u responzivních reklam). Nesmí chybět loga, která můžete dodat ve formátu 1:1 (1200x1200 px) nebo 4:1 (1200x300 px).
Kombinovat můžete až 15 obrázků a 5 log ve formátu JPG, PNG, animovaný GIF. Maximální velikost jednoho obrázku nesmí překročit 5,120 MB.
Pro video reklamy:
Pracovat můžete s až 5 videi z YouTube. Délka videa min. 10 vteřin
Jasně definované cíle
Sami si zvolíte cíle, na které bude algoritmus reklamu optimalizovat (tržby, objednávky, leady apod.).
Strojové učení
Nemusíte nic manuálně nastavovat, testovat a optimalizovat. Google díky strojovému učení sám dokáže identifikovat vaše nejlepší potenciální zákazníky napříč všemi službami Google. Reklamu bude zobrazovat tam, kde je nejvyšší pravděpodobnost konverze.
Lepší výkon
V porovnání s klasickými formáty (např. PLA) je výkon lepší o 10–15 %, někdy to může být i více.
Automatizace šetří práci
Stačí nahrát formáty výše a o zbytek se postará Google. Vám zůstane více času na strategii a přípravu kvalitních podkladů. Ušetříte čas, který byste jinak museli věnovat optimalizaci.