5. 4. 2021 | Jiří Ďoubek
Váháte, jestli je pro vás Facebook vhodným nástrojem pro placenou reklamu?
Spoiler alert…
S vysokou pravděpodobností ano.
Facebook toho ví o svých uživatelích víc, než bychom si uměli představit. A naštěstí lákavou část svého know-how nabízí i nám, inzerentům.
Nejspíš vás nepřekvapí, že na Facebooku můžeme cílit reklamu na:
To všechno Facebook inzerentům umožňuje díky Facebook pixelu, vlastním nahraným e-mailovým adresám, telefonním kontaktům či dalším vstupním datům… Ale o tom zase příště.
Možností, jak zacílit reklamu na Facebooku, je totiž široké množství. A každý specialista má své osvědčené metody a typy cílení, které s oblibou využívá a od nichž se u nových reklamních kampaní odráží.
Z jakých možností tedy na Facebooku můžeme v cílení vybírat?
Kromě již zmíněných vlastních okruhů uživatelů a lookalike audiencí volíme v základním nastavení kampaně:
Ta úplně nejzajímavější část se ale skrývá pod názvem “Podrobné cílení”.
Podrobné cílení nám umožňuje navolit si nepřeberné množství charakteristik požadované cílové skupiny. Všechny jsou slovně pojmenované jednoduchým a pochopitelným způsobem. V mnoha jazycích včetně češtiny.
V podrobném cílení nás tak omezuje pouze vlastní fantazie. Vybírat aktuálně můžeme z celkového počtu 659 předvolených možností, které Facebook roztřídil do základní stromové struktury.
Ano, do základní. Protože pokud by nám ani ta nestačila, k dalším charakteristikám a zájmům se lze snadno proklikat pomocí klasického vyhledávání s našeptávačem.
Že by vám ale pro začátek pomohla spíš inspirace? I pro vlastní použití jsem si zmíněných 659 variant cílení roztřídil do přehledné tabulky »
Bude se hodit i vám? A které možnosti v cílení vás v ní překvapily?
Podělte se s námi o váš názor na Facebooku »