Jak na sběr leadů v b2b segmentu

19. 7. 2019 | Tomáš Jukl

Sběr leadů (Lead Generation strategy) je v online marketingu jedna ze základních cest k zahájení komunikace s potenciálním klientem nebo partnerem. V B2B segmentu to pak platí dvojnásob.

Tady je 7 základních tipů pro jejich získávání:

  1. Zaměřte se na kvalitu, ne kvantitu leadů. Nenechte vaše sales oddělení zavalit nesmyslnými kontakty, ze kterých 90 % nemá o vaše služby zájem nebo jsou dokonce zcela mimo vaši působnost. Kontaktování nadbytečných leadů vám sebere čas, energii i chuť, takže těch zajímavých 10 % můžete snadno minout.

  2. Hot vs. cold leads. Identifikujte jednotlivé leady a rozdělujte na ty, které mají v danou chvíli přímo zájem o poskytované služby, a ty, které „pouze“ představují typově možného klienta a váš web navštívili, např. z důvodu přečtení článku nebo odběru newsletteru.

  3. Používejte technologie identifikace návštěv vašeho webu, jako např. leadforensics.com nebo výborný český projekt leady.cz.

  4. Rozpoznejte možné potřeby klienta ještě před kontaktem. Zmíněné leady.cz vám ukáží, skrz jakou stránku nebo kampaň se k vám daný lead dostal a jaké stránky na vašem webu navštívil. Díky tomu můžete už dopředu vědět, co potenciálního partnera zajímá a vyjít mu tak okamžitě vstříc.

  5. Slovo okamžitě je důležité, protože správné načasování je pro kontakt jedna z klíčových ingrediencí. Většinu leadů je třeba oslovit skutečně co nejdříve. Záleží samozřejmě na oboru, ve kterém se pohybujete, a množství konkurence, kterou máte, ale hot lead zpravidla při hledání takto navštíví množství firem. Jděte mu tedy naproti a oslovte ho. Nejlépe ten den, maximálně do druhého dne. To samé platí i pro studený lead: dokud si vás pamatuje a dokud ho daná problematika zajímá, pak má smysl lead kontaktovat. Ukažte, že se zajímáte, zjistěte možné potřeby a vyjádřete možnost kdykoliv komunikovat, např. sejít se nad danou problematikou, bude-li chtít.

  6. Pokud jste kontakt získali skrze výše zmiňované technologie identifikace návštěv, nebojte se to v případě dotazu sdělit. Tyto technologie jsou zcela v souladu s GDPR a nepracují přímo s osobními údaji.

  7. Něco za něco, ale jen kvalitně. Pokud získáváte kontakty třeba ze stažení e-booku či přihlášení odběru k newsletteru, věnujte jejich identifikaci a segmentaci velkou pozornost. Těchto kontaktů může být veliké množství – je tedy třeba nabízet co nejrelevantnější obsah, který zajímá právě naše potenciální klienty.

To vše jsou jen základní body, které je třeba dodržovat. Princip je ale jednoduchý: ozvete-li se ve správnou chvíli správnému leadu, brzy z něj může být váš klient.