Jak obejít INSTAGRAM?
Aneb jak připravit kampaň na nábor followerů

18. 4. 2017 | Lenka Rejthárková

Také si lámete hlavu nad tím, proč ještě Instagram nepřišel s možností vytvoření placené kampaně na nábor fanoušků? Typ reklamy na označení stránky To se mi líbí (y) je na Facebooku hojně využívaný a jistě z něj plyne pro Facebook slušný příjem. Navíc Facebook si vzal před pěti lety Instagram pod svá křídla a všechny kampaně na Instagramu se nastavují přes Facebook Business Manager. Pro Instagram nám ale tato funkce stále chybí a je trnem v oku mnohých online marketérů.

Oproti Facebooku je nabídka reklamy pro Instagram mnohem skromnější. Všichni marketéři již netrpělivě očekávají upgrade, ale zatím si musíme vystačit s možnostmi, které aktuální verze Instagramu nabízí.

Získávat pro firemní instagramový profil followery není zdaleka tak jednoduché jako právě na Facebooku. Tipy jak na to jste si již mohli přečíst v jednom z našich předešlých článků, ale jak si pohrát s nastavením a založit PPC kampaň, která vám pomůže získat nové fanoušky, prozradíme právě teď!

Jak na to?

Pokud jste si již propojili svůj instagramový účet s Facebook Business Manager, můžete se do toho pustit. Kampaně se nastavují v Power Editoru prostřednictvím tří základních kroků, stejně jako jste zvyklí z nastavování kampaní pro Facebook. My vám poradíme vychytávky, díky kterým se vám podaří najít cesty, jak získat na svůj instagramový profil nové followery. Nebudeme detailně procházet celé nastavení, ale dozvíte se zde pár zajímavých tipů. ČTĚTE DÁL!

  1. VYTVOŘIT KAMPAŇ – zde zvolte možnost NÁVŠTĚVNOST.
  2. SADA REKLAM – jistě dobře víte, na jaký okruh uživatelů chcete s kampaní cílit, jaký rozpočet máte k dispozici a na jaké období kampaň spustíte. To vše jednoduše nastavíte v tomto kroku. POZOR!!! Právě zde musíte zvolit UMÍSTĚNÍ a zaškrtnout pouze políčko Instagram.
  3. FORMÁT – konečně jsme v kroku, ve kterém máte možnost pohrát si s tím, jak bude vaše reklama vypadat. Instagram má moc rád čtvercové formáty obrázků, to už jistě víte. Ideální rozměr je 1200 x 1200 pixelů. Pozor, fotografie by neměla působit jako reklama – produktové obrázky na Instagramu moc netáhnou. Zvolte raději líbivou imageovou fotku, kterými Instagram prostě žije.

V čem ale tkví jedna z našich rad, jak dostat nové fanoušky na firemní instagramový profil? Do samotného textu kampaně dejte call to action prvek – je to naprosto jednoduché, stačí do textu přidat váš profil @názevprofilu . Díky tomu se k vám lidé, kterým se reklama zobrazí, jednoduše prokliknou. Nahradí nám to hlášku „sledujte nás“, kterou často vídáme v náborových kampaních na Facebooku.

Jelikož button, kterým by potencionální follower okamžitě začal sledovat váš profil v instagramové verzi nenajdete, dejte do cílové URL adresy odkaz na váš profil https://www.instagram.com/nazevprofilu/. Pak stačí již pouze pojmenovat VÝZVU K AKCI. Zde nám dává nastavení reklamy na výběr několik možností. Nejsypatičtější pro tento druh kampaně je tlačítko pro akci „další informace “ nebo „zhlédnout další “.

Díky těmto jednoduchý krokům dokážete využít instagramovou PPC kampaň pro svůj prospěch. Věříme, že se brzy dočkáme dalších inovací v možnostech nastavování reklam a mnoha nových funkcí, které přivítají všichni, kdo se v tomto oboru pohybují.