Jak pojmenovávat kampaně v Ads Manageru

24. 5. 2021 | Jan Matyáš

Většina z vás už určitě má svůj vlastní systém pojmenování kampaní na Facebooku. Pokud to děláte volnějším stylem, doporučuji se tomu trošku více věnovat. Sebere to o něco více času, ale určitě se vám námaha vyplatí. Budete mít větší přehled a především se pojmenování hodí při budoucím filtrování kampaní.

Jestli jedete 2-3 kampaně pro vlastní maličkou firmu, následující článek asi není pro vás.

Pokud ale jedete kampaně pro velkou firmu a pod jedním účtem cílíte na 3 různé websites, může nastat problém: najednou přijde zadání na vyhodnocení úspěšnosti kampaní cílené pouze na traffic dle jednotlivých kreativ, na určitou website.

Můžete si částečně pomoct filtrováním, které se za poslední roky drasticky zlepšilo (nyní nabízí možnost filtrace dle objectives, delivery, placement atd.), ale rozhodně to není všespásné.

Špatný příklad pojmenování:

Jak si tedy udělat ideální pořádek v jednotlivých úrovních kampaně je na každém z vás, struktura a doporučení pro začínající marketéry může vypadat nějak takto:

Kampaně:

Měla by obsahovat následující:

  • Jméno klienta
  • Jméno Website/Fanpage
  • Promovaný předmět
  • Objective

Ideální je tedy struktura:
- Botičky.Cz_konverze_Tenisky

Ad set

Zde to každý můžete mít individuální a ad sety mohou obsahovat více proměnných, struktura může vypadat následovně:

  • Cílová skupina
  • Datum cílení
  • Optimalizace
  • Umístění
  • Budget

Příklad: Muži_Čr_35+_FB_feed_březen

Ads

Ad by měl nést především informaci o typu postu, případně přesném datu atd.

  • Datum
  • Typ cílení
  • Popis kreativy
  • Copy/text
  • Další specifikace
  • Jazykové upřesnění

Příklad: Boost_příspěvku_27/3_Černé_tenisky_Cz

Je třeba ještě jednou zdůraznit, abyste se v tom vyznali vy sami a případně váš klient (pokud má do ads manageru přístup).