Jak vybrat obrázky pro reklamu na Facebooku?

16. 1. 2015 | Bc. Kristýna Jonáková

Nejprve je dobré si uvědomit, jaké všechny možnosti reklamy nám Facebook nabízí a kde se na Facebooku bude daná reklama zobrazovat.

Co se týče obrázku, ten v reklamě být MUSÍ!

Za prvé, obrázek v reklamě nesmí obsahovat více jak 20 % textu. Pokud toto pravidlo porušíte správci Facebooku Vám reklamu nekompromisně zablokují.

Vyhněte se také obrázkům se sexuální tématikou či zbytečnou nahotou. Na obrázku by nemělo být vyobrazeno příliš mnoho nahé kůže nebo příliš odhalený dekolt. Nezaměřujte se ani na odhalené části těla. Fotka odhaleného pupíku, stehna nebo jiné části, sice nikterak vulgární není ale Facebook ji stejně nepovoluje. Když už, pro nějaké potřeby potřebujete využít fotku například s odhalenou ženou, musí být na fotce vždy vidět obličej. Pravidla říkají, že obrázek musí být přiměřený cílové skupině (zejména, pokud cílíte na fanoušky mladší 18 let), proto na to dbejte zejména při výběru některého z výše uvedených typů obrázků.

Nevyhovující:

Vyhovující:

Bez povolení nesmíte v reklamách používat logo Facebooku a dalších ikon či grafiky, které Facebook používá.

Nevyhovující:

Na obrázkách nesmí být vyobrazeno násilí a jiná šokující témata. Obloukem se vyhněte i obrázkům znázorňující politickou, či jinak citlivou tématiku.

Nevyhovující:

V obrázku reklamy nepoužívejte QR kódy a tlačítka funkcí jako play.

Nevyhovující:

Pokud máte obrázek pro reklamu vybraný, bude se zobrazovat všude, kde se zobrazí reklama. Nelze pro jednotlivá umístění reklamy na Facebooku vybírat různé obrázky. Pokud si však vyberete více obrázků v rámci jedné sady reklam, můžete snadno testovat, který z obrázků si vede lépe a tím pádem, která z reklam je pro vás výhodnější.

Shrnutí:

  • méně, jak 20% textu
  • nepoužívat ikony a loga Facebooku
  • nepoužívat fotky s tlačítkem play
  • nepoužívat QR kódy
  • nepoužívat fotky se sexuální tématikou
  • nepoužívat fotky, kde je vyobrazeno násilí a jiná šokující témata
  • nepoužívat fotky s politickou tématikou