Jak vytvořit místní kampaně a jaké jsou klady a zápory reklamy?

28. 12. 2020 | Ondřej Ptáček

Jak v této době přilákat do kamenného obchodu co nejvíce zákazníků pomocí online kampaně? Odpovědí jsou local campaigns. Bude ale potřeba, abyste splnili několik základních požadavků a uvedli co nejvíce informací o vašem obchodě.

Kde všude se může reklama zobrazovat?

  • YouTube
  • Display
  • Google Mapy
  • Search
  • Business Profil

Co je potřeba splnit, abychom mohli kampaň spustit?

  • Založený Google My Business (GMB) a vyplnit všechny informace o pobočce (nově přidány možnosti „vyzvednout v obchodě“ a „vyzvednout zboží z auta“. Editace informací ohledně covidu – hygienická opatření na prodejně, desinfekce, rukavice u vstupu atd…)
  • Propojený účet GMB a Google Ads
  • Za posledních 30 dní získat alespoň 100 prokliků nebo zavolání přes GMB
  • Pro správný sběr dat se doporučuje nechat kampaň běžet alespoň 30 dní a mít alespoň 5 poboček (může ale být i jedna pobočka a kampaň běžet méně dní)
  • Pro místní kampaně je potřeba i video, takže pokud ho momentálně nemáte, můžeme využít první možnost, kterou je založení smart kampaně. Druhou možností je whitelistování od Googlu

Jaké očekáváme výsledky a co můžeme získat?

  • Reportovat lze zobrazení, volání, navigaci pomocí map a prokliky na web
  • Průměrná CPM se odhaduje mezi 10-15 Kč, pokud máme optimální nastavení
  • Dle GMB „navigovat do obchodu“ reálně přijde 75 % zákazníků
  • Kampaně bohužel nejdou optimalizovat na store visits, momentálně je to možné jen u 31 zemí a nejbližší je Německo. Polsko momentálně testuje beta verzi.
  • Poslední nepříjemná věc je, že bohužel nelze zobrazit vyhledávací dotazy nebo jednotlivá umístění, takže se z kampaně stává black box, ale nejčastější umístění by měly být Google Mapy

Tento druh reklamy má veliký potenciál a propojuje hned několik služeb Googlu. Podle analýzy tento formát využívá jen velice málo inzerentů. Existuje tak velká pravděpodobnost, že budete na prvních místech.