Jak využít Pokémon Go pro svoji firmu?

25. 7. 2016 | Mgr. Vojtěch Lambert

Určitě už jste o tom slyšeli. Děti, teenageři, ale i dospělí pobíhají po městech, v přírodě a hledají nového Pokémona do party k těm, které už mají. O co tady ale vlastně jde?

Firma Nintendo přišla z kraje července s novou hrou Pokémon Go, která velmi chytře kombinuje již zapomenutý fenomén Pokémonů s nejnovějšími mechanismy chytrých telefonů. Díky nim můžete Pokémony chytat, trénovat a zápasit s nimi v reálném prostředí.

Tento novodobý trend tak vyhnal do ulic velké množství lidí po celém světě. Firma Nintendo díky tomuto počinu během 14 dnů zdvojnásobila svoji tržní hodnotu a samotná hra v polovině července překročila denní počet uživatelů těch celosvětově nejhranějších her jako např. Candy Crash Saga (tj. s více jak 21 mil. uživatelů).

Pokémon Go navíc trhá rekordy i v Engagementu, neboť uživatelé této hry tráví v aplikaci o třetinu více času než na Facebooku!

Může se zdát, že se jedná jen o módní záležitost, která hned přejde. Pokud by tomu tak mělo být, musela by aplikace vykazovat znaky jako nízký celkový čas strávený v aplikaci nebo nízké počty nových instalací a aktivních uživatelů. Všechny tyto statistiky však, jak je výše uvedeno, trhají rekordy.

Co to však znamená pro firmy? Mohou toho nějak využít?
Síla aplikace spočívá v tom, že dokáže vytvářet a spojovat lidi do komunit. Největší výhodou je proto možnost organizování různých akcí a aktivit, kdy se skupina lidí sejde a vyrazí na tzv. hunt (lovení) a nebo společně vstupují do tělocvičen, kde svádí boje. Důležití jsou ale i samotní Pokémoni. Všichni totiž prahnou po tom, mít ty nejlepší. Pojďme se tedy podívat, kam tím vlastně mířím a jak efektivně se dá tato nenápadná aplikace využít ve váš firemní prospěch. Nabízí se hned několik možností:

  1. Zajímaví Pokémoni
    Zjistili jste, že na vaší pobočce ve firmě nebo v obchodním domě jsou zajímaví Pokémoni? Dejte to vědět všem na sociálních sítích, jaké poklady se u vás skrývají. Pokud již máte sítě vybudované, je to další dobrý prostředek, jak rozšířit návštěvníky vašich míst.
  2. Prohlédněte si mapu
    Už jste se dívali na svoji prodejnu nebo pobočky? Nemáte na jejich místě náhodou tělocvičnu nebo v okolí nějaký PokéStop (většinou významná místa, budovy, památníky, atd.)? Pokud ano, nebo je v těsné blízkosti, můžete zapojit hned několik aktivit, jak nalákat hráče PokémonGo k sobě do prodejny nebo firmy. Můžete například uspořádat turnaj a vítěze odměnit speciální akcí na pobočce. Trenéři mohou mít i stálou výhodu či slevu. Nebo můžete na PokéStopech využít tzv. „lure modulu“, zainvestovat do něj a přilákat tak k sobě další uživatele.
  3. Uspořádejte akce či lov
    Jste zajímavý brand a lidé s vámi komunikují na pravidelné bázi? Uspořádejte pro ně akci s cílem lovení Pokémonů. Značka pak profituje nejen ze spojení, ale i šíření a případné speciální akce na produkty firmy v rámci této aktivity.

Aplikace PokémonGo je natolik populární, že se neustále pracuje na jejím vylepšení a rozšíření. Oficiálně je k dispozici už i v České republice (předtím byla dostupná pouze ze zahraničních účtů nebo při přepnutí). Ve světě vznikají strategická partnerství a další placené možnosti pro firmy. Jelikož je nyní aplikace velmi nová a ještě uživatelům nezevšednila (vč. budoucích možných reklamních propojení), dá se jejího vlivu vhodně využít pro posílení propojení komunikace vaší značky a nadšenými hráči, kteří pro vás představují nové potencionální zákazníky. Proto, pokud je vaše cílová skupina vhodná pro podobné aktivity a víte, že komunita aplikaci využívá, neváhejte investovat do tohoto propojení o otestujte, co Vám toto může přinést. V zahraničí jsou již nyní k dispozici zajímavé případové studie.