Jak zvýšit efektivitu prodejních newsletterů

7. 5. 2020 | Petra Vrbová

Často slýchávám zejména z úst lajků, že doba newsletterová je už dávno pryč. Že newslettery už nikoho nezajímají a lidi jenom otravují. A proto nemá smysl se jimi zabývat. Jenže ouha. Statistiky dokazují, že newslettery jsou stále často využívány a generují obrovské obraty. Přečtěte si, jak můžete i vy zefektivnit váš email marketing!

Potenciál newsletterů nejen pro rok 2020

Řada serverů informuje o tom, jak významnou roli pro firmy newslettery hrají a tento trend se pravděpodobně v následující letech nebude snižovat. Hubspot označuje email marketing za obecně nejefektivnější formu propagace. Ukazuje, že newslettery generují až 38$ za každý investovaný 1$.

Dokonce 59 % marketérů tvrdí, že jsou to právě newslettery, které jim generují až 59 % ROI. Server Oberlo (viz obrázek níže) tvrdí, že do tří let bude newslettery využívat až polovina populace.

Zdroj: oberlo.com

Tipy na zvýšení efektivity newsletterů

Argumenty mluví jasně pro to, abychom aktivitu v rámci newsletterů nepodceňovali, a naopak počet odběratelů navyšovali a ty si pak patřičně hýčkali. Přečtěte si 5 z mnoha tipů, které vám pomůžou zvýšit efektivitu newsletterů s podtextem prodeje služeb nebo produktů.

  1. Dobrovolní odběratelé

    Je snad pravda to, že doba newsletterová plná „AHA momentů“, kdy se internet množil mizernými e-booky o ničem, je za námi. Tehdy to v mail boxech mnohých z nás vypadalo jako na divokém západě. Na zahlceném divokém západě. Jeden spam za druhým.  A proto když chceme rozšiřovat svou databázi, odběratelé by se sami měli svobodně rozhodnout, jestli nám svůj email dají. Protože je problematika našeho webu nebo naše produkty a služby skutečně zajímají. Odměnou našich odběratelům by měl být hodnotný obsah, slevy, výhodně akce a jiné.

  2. Tvořte obsah podle dat

    V návaznosti na předchozí bod mějte na paměti, že když už vám odběratel dá svůj email, očekává relevantní obsah. Podle dat z Medium je zřejmé, že až 70 % miléniálů je frustrovaných irelevantním obsahem emailů a spamy. Dopřávejte tedy odběratelům nejen prodejní obsah, ale předávejte jim i další hodnotné informace o tématech z vašeho oboru nebo o produktu.

    Vhodnou formou obsahu do newsletterů jsou různé aktuality z vašeho oboru. Lidé jsou rádi včas a dobře informováni o současném dění ve svém blízkém okolí.

    Jak zjistíte, kterým směrem se v obsahu dát? Stačí se podívat detailněji nejen do dat v Google Analytics (kdo jsou vaši návštěvníci webu, věk, lokalita, zájmy, ...), Facebooku (demografie fanoušků stránky, afinita lajkovaných stránek, ...), ale také do závěrů vašich už odeslaných newsletterů. Například Mailchimp disponuje rozšířenými daty, která zobrazují demografii odběratelů, nejčastěji klikané odkazy apod. Jiní poskytovatelé rozesílek newsletterů můžou dokonce nabídnout i teplotní mapu. Na té si můžete ověřit, na co odběratelé klikají, kde byl nejdelší a nejkratší dobu umístěn kurzor aj.

  3. Videa jedou

    Dle statistik zveřejněných na serveru Medium chce 54 % odběratelů v newsletterech dostávat videa. Ta jsou totiž zábavnou, působivou a jednoduchou formou sdělení obsahu. Server Oberlo dokonce tvrdí, že přidáním videa do newsletteru zvýšíte svou proklikovost až o 300 %! Kterým směrem jít ve tvorbě videí? Nabízí se následující:

    • Brandová videa / filmy (obsahuje informace o značce, jak vznikla, co je s ní spojeno a proč by se o ni lidé měli zajímat)
    • Vzdělávací videa
    • 360° videa (pro poskytnutí kompletního obrazu reality, kterou prodáváte; hotelu, kde nabízíte víkendové balíčky, ...)
    • Produktová videa
    • Recenze (spokojených zákazníků)
    • Instruktážní videa (jak vaše produkty využívat, zapojit, zprovoznit, …)
    • A mnoho dalších.
  4. Dělejte lákavé nabídky a slevy pro své odběratele

    Odměňte své odběratele ve formě slev a akčních nabídek v rámci těchto příležitostí:

    • Na významné dny, jako jsou narozeniny, den matek, Black Friday, výročí prodejce/společnosti
    • Sleva na první nákup
    • Předprodejní sleva (při launchi nového produktu, ...)
    • Sleva na další nákup (thank you discount)
    • Věrnostní body
    • Nechali jste si věci v košíku nezaplacené zboží /nedokončenou objednávku
    • Upozornění na poslední kusy
  5. Propojte akci v newsletteru s ostatními kanály

    Jestliže zrovna spouštíte novou akci, přivádíte do portfolia nový produkt, přizpůsobte tomu sdělení i grafiky v ostatních kanálech.

    Své cílové zákazníky můžete například s novou nabídkou oslovit na Facebooku vhodnými příspěvky nebo PPC kampaní, dále se jim připomenout prostřednictvím newsletteru a dále třeba ještě bannery v rámci Sklik nebo Google Ads anebo IG sponzorovaným story. Vše se shodným sdělením i grafickým zpracováním.

Jak jsme si teď shrnuli, potenciál newsletterů je vysoký a vyplatí ho konstantně vytěžovat. Toto je pouze zlomek možností, jak zdokonalit váš email marketing. Pokud byste raději nechali rozesílky newsletterů odborníkům, rádi vám poradíme na lcgnewmedia.cz.

Inspirováno: readyartwork.com, rialtomarketing.com