Jste tvůrce? Rozjeďte to na Instagramu

15. 10. 2021 | Barbora Seifertová

Malujete obrazy, vyrábíte domácí mýdla nebo přešíváte oblečení? Máte sen, že by vás tohle hobby jednou mohlo živit? Tak buďte vidět! Instagram vám poslouží jako skvělé místo pro start a rychlé propojení s cílovou skupinou. Tady jsou naše tipy, jak o sobě dát vědět.

Najděte svou komunitu

Připojte se přes konkrétní hashtagy ke skupinám, které se věnují podobné činnosti. Zkuste třeba #ceskydesign, #vyrobenovcesku, #rucnivyroba, #dnestvorim, #ceskaznacka nebo #ceskytvurce. Spousta profilů zaměřených na lokální tvorbu navíc sdílí hashtagem označené posty, což vám pomůže oslovit širší publikum.

Dokumentujte hotovou práci i její proces

Pro instagramový feed platí pravidlo „kvalita nad kvantitu“. Nemusíte přidávat fotky a videa jako zběsilí, stačí několik poctivých. Vedle hotového produktu nezapomeňte na „backstage“ záběry, třeba prostřednictvím stories. Dejte lidem nahlédnout do procesu výroby a vtáhněte je do svého světa.

Buďte srozumitelní

Nestyďte se sami sebe označit za tvůrce, jehož záměrem je nabídnout svoji práci ostatním. Vše komunikujte srozumitelně: kdo jste, co děláte, jaké jsou vaše výtvory a co pozitivního jejich koupě zájemcům přinese. Zákazník je lačný po originálních výtvorech z lokálního trhu, tak mu dejte důvod vás podpořit.

Vyprávějte příběh

Vneste do svého profilu lidskost a povězte sledujícím příběh vaší značky. Sdílejte důvody, proč jste se pro tvorbu rozhodli a co vás inspiruje. Zvlášť pokud začínáte, lidé si vás potřebují zařadit. Důvěra a sympatie sledujících jsou tím, co váš byznys nastartuje.

Udržujte kontakt

Odpovídejte aktivně na zprávy a komentáře, ideálně opravdu na všechny a co nejdříve. Každá odezva je vítaná. Pamatujte, že každý uživatel, který na váš profil zavítá, je potenciální zákazník. Ptá se na vlastnosti produktu? Vyzdvihněte jeho kvality a vysvětlete, jak může danému zájemci posloužit.

Krásný feed je bonus

Někdy je to právě estetika, co vás odliší od ostatních. Pohrajte si s laděním barev, při focení se zaměřte na detaily a snažte se, aby feed působil jednotným, zapamatovatelným dojmem. Nemusíte vše obsáhnout hned, svůj styl si můžete vytvářet postupně.