Komunikace v době koronavirové
aneb nenechte své sociální sítě spát

15. 4. 2020 | Alexandra Laňková

Zasáhla „korona“ a své služby jste museli částečně nebo i úplně stopnout? I přesto by vaše sociální sítě neměly usnout. Ba naopak. Jejich využívání je teď mnohem důležitější. Udržujte svou fanouškovskou základnu a sdílejte vše, co se právě děje.

Máte otevřeno?

Jste restaurace/kavárna/bistro/doplňte-si-podle-libosti a zavedli jste okénkový prodej? Změnili jste otevírací dobu? Aktualizujte web a informujte na sociálních sítích i na Googlu přes Moji firmu. Věrní zákazníci určitě budou hledat, jak v tomhle (ne)čase fungujete a jestli vás můžou nějak podpořit... Třeba koupí jídla/kávy/dortíku s sebou.

Pustili jste se do rekonstrukce? Nebojte se vše dokumentovat, aby zákazníci viděli a věděli, na co se po uvolnění opatření můžou těšit. Fotky před a po se vám budou hodit i později, třeba v rámci tvorby interaktivních postů (Najdete x rozdílů? Co je jinak?).

Běží vám kampaně? No tak je běžte chytit.

Běží vám kampaně, které se odvolávají na kamennou provozovnu nebo venkovní akce? Nenechte je utéct a změňte textace tak, aby seděly k současné situaci.

Stejně jako kampaně na tom jsou naplánované příspěvky – posty, blogy apod. Ujistěte se, že nezvete lidi někam, kam nemůžou přijít.

Sebereflexe

Využijte ten nechtěně získaný čas i na přečtení zpětných vazeb od zákazníků. Co si chválí a co je podle nich naopak nedostačující? Udělejte si seznam! Objevují se věci, které nejsou čistě subjektivní a můžete je ovlivnit? Hurá do toho. V rámci udržení konverzace se svými zákazníky se veřejně zeptejte na jejich názor a nechte rozběhnout diskuzi (samozřejmě v rámci slušných mezí).

Držme si palce, ať se vše brzy ustálí a klidně nám napište, jak jste sítě současné době přizpůsobili vy.