Konference Probidding 2023

12. 5. 2023 | Tereza Pachl

Aplikace Bidding Fox a Mercado nabízí spoustu online školení na nastavení a používání strategií v biddování, ale zajet si to Brna na školení a setkat se osobně, se tomu nevyrovná. Každá z přednášek vedla k diskuzi a oproti velkým konferencím zde panovala celý den klidná a přátelská atmosféra.

Cena a pozice jako hlavní příčiny úspěchu. Mýtus, nebo realita?

Ondra Pešák z OxyShop se svým týmem před nedávnem poslal do světa dotazník s otázkami týkajícími se chování zákazníků na Heurece. V průzkumu se ptali především na to, jak jako zákazník vnímáte sílu brandu, jestli hledíte na první pozici nebo scrollujete dál, jaké benefity jsou pro vás relevantní a jestli je hlavním rozhodnutím o koupi nejnižší cena. Všechny data následně dal do grafů, kde byly krásně vidět výkyvy chování zákazníků ve fázi DO u jednotlivých kategorií.

Např.: Bílé zboží lidé vybírají déle, ale doručení vyžadují co nejdříve a jsou ochotni si za to připlatit. No, jasně, pračku vybíráte na dalších pár let dopředu, ale když se rozbije, nebudete čekat týden i dva, než e-shop vybraný model objedná u dodavatele. Naopak např. u dětského odrážedla si každý rodič připlatí i počká, ať už hledá kvalitní a robustní kousek, nebo obrovský potisk tlapkové patroly.

Je to typické chování každého z nás a není potřeba v tom hledat složitosti. Na druhou stranu z pohledu PPC specialisty je nutné to stále opakovat, aby e-shopaři přes vidinu svého produktu a zisku nevymýšleli anomálie. Velké díky Ondrovi a jeho týmu, že si dali práci s průzkumem a data nám poskytli k nahlédnutí. Celou přednášku Ondra zakončil frází - Bidduj? Jo, ale taky branduj!

A následně se rozjela diskuze delší než celá přednáška o budování brandu. A výsledek?

1) Všichni chtějí budovat lovebrandy, ale peníze na to nikdo nedá.
2) Budování brandu = min. 5 let dřiny (jako fakt dřiny!) bez garance.

13 tipů, díky kterým pozdvihnete inzerci na Heurece

Asi byste od této přednášky čekali informace typu - dejte tam max. CPC 30 Kč, biddujte na tuhle pozici a strategii dejte na tohle PNO. No, ani omylem! Adam z PTA Group je čaroděj a zná snad každé zaklínadlo v Mergadu. Takže jeho přednáška byla velmi technicky a analyticky zaměřená. Když to shrneme, tak bez správného technického nastavení, pořádné analytiky, cenotvorby, sledování konkurence, aktuálního trendu, segmentace, ověřování a sledování trhu a chování zákazníků, nebudete na srovnávačích zboží nikdy úspěšní. A Adam nám krásně připoměl, že práce specialisty na srovnávačích není o nastavení max. CPC, ale že ta neviditelná práce je časově a seniorně náročná.

Lepší přehled nad inzercí a klidnější spaní

Jirka Guňka, CEO Bidding Fox, nám představil novou aplikaci Fox Data+. To, co PPCčkař dlouze nebo ne tak často analyzuje, dokáže aplikace najít téměř okamžitě a upozornit na to. Ať už se jedná o chybu v nastavení, v produktovém feedu, ale i nechtěné chybě produkťáků, kteří zadají špatně cenu, a aplikace na to upozorní dřív, než bude muset e-shop řešit několik desítek nevyžádaných objednávek a naštvaných zákazníků.

Jak vytvářím biddovací strategie

Petra Mikulášková nám ukázala tři užitečné strategie, které šetří rozpočet.

  1. Osamocené nabídky - produkty, které jsou samy na jedné kartě, dává do samostatné strategie s min. CPC. Podobně to nastavuje také pro karty, kde jsme my a jedna konkurence.
  2. Produkty do 21 Kč nemají v Heurece data a nestrhává se za ně CPC. Pro levné produkty vytváří samostatnou strategii a získává tak prokliky zadarmo. Tuto strategii ale ihned vetoval pán z Heureky, že data sice dodat ještě neumí, ale CPC v případě aukce bude strháváno.
  3. Vytipování produktů, které se dobře prodávají přes Marketplace, a jsme jediný, kdo nabízí Marketplace, což nám zaručí vždy TOP pozici, vyjmout z biddingu. Následně doporučovala spočítat PNO. U některých klientů se jí stalo, že provize Heurece přinesla např. o 5 % lepší výsledky než bidding. U této strategie volí ještě dvě podstrategie - TOP pozice s biddingem a TOP pozice bez biddingu.

Jak cenotvorba ovlivňuje výkon PMAX a jak na tom vydělat

Performance Max sice není srovnávač zboží, ale líbí se mi, jak se ten Googlovský black box díky PPCčkařům postupně odrývá. Od Ondry Vodehnala jsme se dozvěděli, jak se dá krásně navyšovat výkon PMax kampaně bez jediného zásahu do jejího nastavení. Je potřeba:

  • pracovat efektivně a konkurenceschopně s cenami produktů,
  • v Google Merchantu sledovat graf a vývoj našich cen vůči konkurenci,
  • spočítat si návratnost produktů a v Mercado si udělat filtr na tyto produkty - jsou konkurenceschopné a vydělávají, tak si zaslouží svou vlastní PMax. Ale! Pokud má e-shop 50 tis. produktů a ve filtru jich nezůstane ani 200. PMax fungovat nebude.

Prý přesvědčit klienta, aby udělal komplet novou cenovou politiku nebylo snadné, a nějaký ten pátek to zabralo. Ale ten graf? PNO letělo dolů, hodnota konverzí nahoru!

Pro zajímavost nám ukázal ještě dva další grafy. První byl, jak to vypadá, když klient udělá bez agentury Black Friday a před Vánoci pak prodává za nejdražší PNO v celém roce - Ten účet byl prý tak rozhozený nerelevantními daty, že bylo výhodnější založit nový. A druhý, jak to vypadá, když konkurence začne vozit po kamionech z ciziny a nasadí novou cenovou politiku. No, s nízkou marží mu nedokázal konkurovat a musel e-shop zavřít.

Už vám taky nepřipadá, že Heuréka, Zboží.cz a další srovnávače jsou jen o nastavení max. CPC? Naši PPCčkaři vám rádi mohou se vyšvihnout na TOP pozici a vybrat ty správné benefity pro vaše zákazníky!