LÁZNĚ LIBVERDA, a.s. - case study

Klient: LÁZNĚ LIBVERDA, a.s.
Obor: cestovní ruch (lázeňský resort)
Kampaň: FB a IG profily (správa sociálních sítí, PPC kampaně), Google + Sklik Performance & Branding, Influencer Marketing
Období spolupráce: 2020 – současnost


  ZADÁNÍ

Propagace Spa Resortu Libverda za účelem získání nových rezervací, zvýšení povědomí o resortu a jeho službách, zvýšení zájmu o jednotlivé pobyty (hotelové ubytování, pobytové balíčky) i služby (pro ubytované i nebydlící). Primárním cílem nabídky byli určeni samoplátci, ale doplňkově probíhala podpora také pobytů pro pojištěnce (fokus zejména v době covidu, kdy byly ubytovací služby pro samoplátce zcela zakázané).

Spolupráce se rozbíhala v (pro tento obor) náročné době na konci roku 2020, kdy se návštěvnost lázeňských hostů propadla téměř o polovinu oproti předchozím rokům. Pandemie ovlivňovala i celý rok 2021, jak kvůli opatřením (zákaz ubytování či poskytování některých služeb i odliv zahraničních hostů), tak kvůli obavám návštěvníků. Hlavním úkolem tak bylo přesvědčit klienty, že v lázních panuje bezpečné prostředí, kde se díky péči a klidu dá naopak onemocnění covidem-19 předcházet. Zároveň bylo cílem rozšířit povědomí o resortu a jeho službách, a získat tak nové zákazníky.

  ZPRACOVÁNÍ

Provedli jsme revizi stávajícího obsahu i kampaní a navrhli novou komunikační strategii zahrnující také osvěžení vizuální identity značky. Jádro obsahu tvoří autentické fotky exteriérů, interiérů a procedur Spa Resortu Libverda, které jednak dodal klient, a jednak jsme sami nafotili. Tyto fotografie doplňujeme o pečlivě volené obrázky z fotobanky, typo posty či engagementové grafiky.

Vzhledem k turbulentnímu vývoji opatření během pandemie, bylo třeba se klientovi maximálně přizpůsobit a flexibilně upravovat obsah i kampaně v souvislosti s aktuální situací.

Sociální sítě

Na Facebooku jsme nově opatřili příspěvky jednoduchým templatem akcentujícím prvky firemního loga. Díky tomu uživatelé ve svém feedu dokáží ihned identifikovat, že se jedná o posty Spa Resortu Libverda. Kromě klasických postů jsme zařadili také typo posty pro důležité informace, zábavné GIFy a engagement grafiky pro získání reakcí od fanoušků a zvýšení organického dosahu profilu.

Na Instagramu jsme ustoupili od typo postů i šablon a publikujeme pouze samotné fotografie s minimalistickým rámováním.

V rámci obou sítí zaznamenáváme nejlepší ohlasy na autentické posty, proto se snažíme používat co nejvíce vlastních fotografií a minimalizovat zdroje z fotobanky.

Výkonnostní kampaně

Spolu s PPC kampaněmi na Facebooku a CPM kampaněmi na Instagramu jsme využívali k propagaci Resortu také reklamní systémy Google a Sklik. To obnášelo počáteční analýzu klíčových slov ve vyhledávacích kampaních. Pro displejovou reklamu jsme se rozhodli využít responzivní GDN a kombinovanou reklamu na Skliku, která nám umožňuje pružně měnit kampaně v souvislosti s potřebami klienta. V hlavní sezóně tyto výkonnostní kampaně kombinujeme i s brandovými formáty, jako je např. Seznam branding. Kampaně neustále optimalizujeme tak, abychom dosáhli maximální efektivity.

Influenceři

V rámci budování povědomí o Spa Resortu Libverda i mimo hlavní cílovou skupinu (45+) jsme se rozhodli využít také influencery z oblasti zdraví a životního stylu. Spolupracujeme s menšími influencery s kvalitním publikem a velkým engagementem. Resort přijela navštívit například @gabitraga, @naskokvkuchyni nebo @lovefashionjana.

  STRATEGIE

Publikování obsahu sociálních sítí na pravidelné bázi (8 postů měsíčně pro každou síť), PPC kampaně na socialu i v sítích Google a Sklik, reklamy ve vyhledávání a remarketing. Vše přizpůsobováno a aktualizováno na měsíční bázi dle pandemické situace i obchodních potřeb klienta.

  VÝSLEDKY

Za první rok spolupráce jsme zaznamenali k 31. říjnu 2021 následující výsledky:

Facebook

meziroční nárůst fanoušků o 192 %

Instagram

meziroční nárůst followerů o 338 %

Web a byznys

meziroční nárůst návštěv webu o 38 %

meziroční nárůst tržeb o 40 %

průměrné plnění KPIs na 253%

Spolupráci s LCG New Media si nemůžu vynachválit a jsem velice vděčná, že jsme pro online marketing zvolili právě tohoto partnera. Spolupráce je o to cennější, že byli ochotni náš resort navštívit osobně, což umožnilo lepší pochopení produktu a našich potřeb (ze spolupráce s předchozími agenturami musím uznat, že to není standard).

V průběhu spolupráce sami přichází s novými nástroji, které bychom mohli využívat, testujeme různé podoby a na základě výsledků využíváme potenciálu pro lepší výsledky.

Spolupráce je velmi intenzivní, v podstatě na denní bázi, od schvalování podob jednotlivých postů, přes strategická rozhodnutí po měsíční hodnocení, které stále upgradujeme.

Když přicházím s novými myšlenkami, vždy jsou ochotni je konzultovat, testovat anebo je rozšíří o vlastní názor na danou problematiku.

Kolegové z LCG doporučují i zlepšení nad rámec spolupráce, ať už se týkají webu nebo produktu.

Pokud bych měla uvést ve zkratce, jak je vnímám, pak je to profesionalita, ochota a příjemná spolupráce.

Ing. Eva Plášilová, MBA,
Director of Sales & Marketing
SPA RESORT LIBVERDA