Lesk a bída (na) TikToku

19. 9. 2022 | Jana Wasserbauer

Už dávno neplatí, že by byl TikTok jen pro nejmladší generace a nabízel akorát poťouchlá videa bez přidané hodnoty. Dneska tu najdete recepty, tipy a triky pro nejrůznější obory, videa ze zákulisí, ale i uměleckou tvorbu v přímém přenosu. Jde zkrátka o platformu, která má fantastický potenciál pro prakticky jakýkoliv byznys.

Na TikToku už sice může relevantně tvořit skutečně každý. Ale abyste na téhle platformě vynikli, musíte nejdřív dokonale splynout s prostředím. Co vám pomůže k úspěchu a za co vás naopak čeká bída? Zjistíte v dnešním článku.

Lesk? Stáhněte si TikTok a používejte ho
Jedině tak se vám povede jeho prostředí pochopit. Uvidíte, jak rychle se mění trendy nebo jak se algoritmus přizpůsobuje vašim preferencím.

Lesk? Sledujte trendy
Původně jsem chtěla psát o nejčastějších trendech, ale ty budou za měsíc zase úplně jiné. Proto je důležité TikTok sledovat, mít informace z první ruky a také na ně rychle reagovat. A kdo ví, třeba další velký trend vytvoříte právě vy. Vyhněte se dojmologii a sledujte i to, jak publika na různé trendy reagují.

Tvorba trapných videí? Bída!
Fakt neplatí, že špatná reklama je taky reklama. Pár lidí se zasměje, nasbíráte nějaké ty líbísky do metrik, ale jen málokdo vás bude brát vážně. A jak se trapným videům vyhnout? Stačí dělat smysluplný obsah, který má přidanou hodnotu. Vylomeniny nechte koťátkům a fail kompilacím.

Spoléhání jen na placenou propagaci? Bída!
Protože je sponzorovaný obsah na TikToku rozpoznatelný na první dobrou, působí reklamy na celou řadu uživatelů spíš jako červený šátek a rychlé swipenutí na další video. Rozhodně neradíme nevyužívat ji, ale i tady doporučujeme vytvářet obsah co nejvíc podobný organickým videím.

Lesk? Investujte do nahrávací techniky a postprodukčního softwaru
Jednoduše proto, že na dobře vypadající videa se dobře kouká a je to jeden z důvodů, proč se lidi budou k vašemu feedu rádi vracet.

Brand grafika v jakémkoli množství? Bída!
Ať už se vrhnete na placenou propagaci, nebo dáte přednost organické tvorbě, vyhněte se přemrštěnému množství umělé grafiky. Jak jsem psala na začátku, v otázkách vizuálu je nejdůležitější perfektně splynout s davem. Bacha! Nemám tím na mysli signature prvky - styl pozdravu, hudby apod. Vše ale v možnostech TikToku.

Lesk? Nebojte se experimentovat
TikTok snese hodně, zkuste se vžít do vaši cílovky a nabídněte jí zase něco nového. Není totiž nic horšího, než content na jedno brdo.

Vykrádání nápadů? Bída!
Mezi inspirací a nestoudným plagiátorstvím je někdy hodně tenká hranice. Nebojte se věřit svým nápadům.

Lesk? Pracujte s influencery
Pokud se na vlastní tvoření necítíte, nebojte se vzít do party někoho, kdo je ve vodách TikToku jako doma.

Lesk? Starejte se o svou komunitu
Community dělá na TikToku hodně. Široká základna spokojených sledujících vám zajistí nejen víc potenciálních zákazníků, ale i větší organický vliv.

Úvod do světa TikToku máme za sebou, příště se mrkneme na nějaké konkrétní příklady, jak může tvorba na TikToku vypadat.